16 juli 2009

Grillmys!!

Igår var Anna o henns pojkvän Patrik här o grillade tillsammans med oss. Vi hade jätte trevligt, Anna är en så fantastiskt go o snäll tjej.
Kul att de hade möjlighet att komma förbi oss när de väl var i "närheten".
Ser inte så spännande ut, men jag marinerade soltorkade tomater, med olivolja, balsamvinäger, flingsalt, färsk basilika, hackad vitlök, hackad purjo o svartpeppar
Det är svårt att ha "fitness människor" på besök.
Vad ska man bjuda på?
Desert?. vilka går på diet...?
Vi valde att grilla kyckling, nötkött o lax.
Jag kokade en jättegod färsk äggpasta (till de andra:( ) och en god sallad med allt jag kunde hitta i kylen, haha;o) gucamole o vitlökscréme

Jag skippade att göra nån efterätt utan valde att bara bjuda på lite nötter o bär. Vi var så mätta så jag tror att det dög...;)
Jordisar

Rostade nötter
(det var ganska gott va Anna? tihi)

Påväg hem ifrån jobbet stannade jag och "pallade" lite vinbär, det är så GOTT & nyttigt.
Massor av C-vitamin

Det blev många härliga skratt & mycket snack om träning på alla sett o vis under kvällen. Synd att klockan bara sprang iväg och att ni var tvugna att åka, jag hade gärna suttit o pratat med er läääänge.
Hoppas vi ses snart igen!!

6 kommentarer:

Madde sa...

Tänkte bara berätta att jag har "snott" några recept av dig och bloggat om. Självklart länkade jag till din sida.
Jag tycker dig blogg är bra och intressant, fortsätt skriva!! =)
Ha en fin dag!!

AKP sa...

Jösses! Vilket GRYMT snyggt kök!! WOW!!ga

Ebba sa...

Vad mysigt =) Och vilken god mat!! Och håller med ovanstående: Superfint kök!!!

Krya på dig =)

Anonym sa...

Vi hade det jättemysigt!!! Gott var det!! Å nötterna ja... svåra att sluta äta!
Kanske kan ses en snabbis nästa vecka innan vi drar vidare...
Kram om!
Lübeck/Andersson

Julia sa...

Vad mysigt ni såg ut att ha det, superbra alternativ att bjuda på! :) Jag hade varit toknöjd iaf :P
Kramar

Millan sa...

Madde:
Det är helt ok för dig att "sno", det får du så gärna göra;)
Jag blir så glad att nån uppskattar det jag gör och själv "vågar" sig på det.
Trevlig helg!!

Akp:
Tack;)Vi gillar det. Millan

Ebba:
Tack, bär o nötter funkar alltid, det är sååå gott!!
Jag mår bättre:) Kram o trevlig helg!

Anna:
I know, jag älskar oxå nötter, men jag håller mig till mina väl uppvägda gram...;) Kanske blir en o annan nöt imorn, haha. Kramar!!!!

Julia:
Det är alltid mysigt att träffa mysiga o trevliga vänner o bara sitta o snick snacka. Har du vägarna förbi här så lovar jag dig att jag bjuder dig på samma gosaker:D
Hoppas du får en trevlig helg!