23 juli 2009

JAG ÄR LYCKLIG!

Jag är så glad idag:
Jag älskar ALLT
Jag älskar mitt liv
Jag älskar min kropp
Jag älskar min familj
Jag älskar mina vänner
Jag älskar att träna
Jag älskar att dieta
Jag älskar mig själv
Jag älskar min själ
Jag älskar mitt allt
I allafall IDAG!
Det onda mönstret som jag har kännt i några dagar var som helt bortblåst idag. Jag har haft energi, jag har varit pigg & glad, hela dagen.
Träningen gick så otroligt bra. Jag bara gick o log under den timme som jag var på gymmet.
När jag var som mest trött i muskeln, kom energin som en gåva ifrån ovan och jag klarade en till!!!
Intervallerna på crossen gick skit lätt, 20 minuter svissade bara förbi.
Jag är LYCKLIG!!!

7 kommentarer:

Frida sa...

Och JAG blir lycklig av att läsa detta!
Det bubblar inom MIG ...TACK!!!

Ska påminna mig om dina rader de dagar då det känns lite mer motigt. Försöka lyfta fram den där underbara känslan av flow som dyker upp titt som tätt.

Du är så värd den!!

Julia sa...

Härligt snygging! Lite sånt behöver ja också :P
Go for it!
Kramar

Anna-Maria sa...

Hej Millan,

Först av allt - Tack för en helt suverän blogg. Kikar in då & då och du är en som verkligen inspirerar!

Har två funderingar...
Har kikat runt på lite träningsbloggar och tyvärr har de flesta som skriver någon ätstörning eller liknande i bakgrunden. Känns så tråkigt och lite hopplöst på något sätt och därför undrar jag av rent personliga skäl hur det står till med dig..?

Den andra saken gäller din enorma planering. Vilka skills när det gäller matlagning och komponering av matlådor! Kan du ge lite bra tips angående det, vore guld värt för mig och många andra som ofta är på bortaplan (",)

Lina Sirén sa...

Vad härligt att höra gumman!!! Underbar känsla det där! Hoppas ni får en supermysig helg, vi ska till Göteborg och mysa :O)

KRAMAR!!!

sara sa...

Hittade nyss din blogg :-) Jag själv håller på o gå ner i vikt, och därför blir jag inspererad av dig som tränar och står i :) Kul! Ska kika in här då och då.. Kram!

Millan sa...

Frida:
*fniss*, tack snälla du, du är för rar:)

Som vi pratade om på telefonen, det är så lätt att gnälla när man är sjuk eller har lite ont någonstans, men när man faktiskt mår bra och allt känns bra, inte perfekt kanske men helt ok tar man bara allt för givet. Man (JAG) måste stanna upp lite oftare och njuta av nuet. Här o Nu!!!
Kramar

Julia:
Kram!!

Anna-Maria:
Tack! Roligt att du gillar mig o min blogg.
Som svar på din första fråga:
Jag vet att det är väldigt många som har eller har haft någon form av ätstörning på ett eller annat sett.
Jag är lyckligt lottad och tillhör den som INTE har något sådant i ryggsäcken. Jag ahr alltid varit aktiv inom träning o idrott. Jag spelade fotboll i många år innan jag tog något/några års uppehåll innan jag "fall in love with the gym" ;o)
Som du säkert har märkt om du har följt min blogg ett tag så vet du att jag ÄLSKAR mat, både att äta och laga. Jag tror att för att kunna uppnå bästa resultaten och balansen i livet är det viktigt att kunna stå stadigt på båda fötterna när det gäller kost och träning.

Din andra fundering:
Återigen, Jag älskar att laga mat. För mig är det inget jobbigt, konstigt, svårt eller behöver inte alltid vara exklusivt för att göra goda, fina och näringsrika måltider. Det handlar mycket om att VÅGA! Våga prova, våga testa nåt nytt, nån ny krydda, våga misslyckas. Jag har gjort en del konstiga och inte allt så lyckade måltider i mina dagar. Men då har jag lärt mig nåt av dessa..

Ta en timme och skriv en lista på saker (råvaror) du gillar dag, kryddor som du gillar, grönsaker som du kan tänka dig att äta.
Handla en storhandling en gång i veckan, ha som mål att köpa en ny kryddburk eller färsk/fryst ört vid varje handlingstillfälle.
Laga storkok, jag vet att alla har tajta scheman och många gillar inte att stå i köket, och framförallt inte varje kväll.
Gör det enkellt, laga mat en, kanske två dagar i veckan och frys in. Se till att alltid planera matlagningarna, både när det gäller tid och tillgången på råvaror...Hoppas du fick lite mer lust till att laga mat nu i helgen;o)
Kram

Millan sa...

Lina:
Härligt med en weekend i göteborg. Det är mysigt att komma hemifrån, jag vet;o)
Hoppas ni får en toppenhelg!!!Kram

Sara:
Välkommen hit!
Roligt att du kommer hit ibland för att få lite inspiration till din viktminskning. Jag är glad om det finns nåt jag kan hjälpa dig med;) Hör av dig om du undrar över nåt.
Lycka till, Kram