31 juli 2009

I´m the next Rambo...


Ett kort inlägg hinner jag nog med medans jag äter upp min keso med kanel och appear, innan jag ska krypa ner under täcket.

Vi kom just hem ifrån Erica & Danne, där vi har ätit lite grillat och bara umgåtts.
Min kvällsmat som Daniel fixade till mig, så jag "slapp" ställa mig i köket när jag kom hem ifrån jobbet.
Just nu är jag jätte trött, men det är nog inte så konstigt.
Jag var uppe straxt efter kl 6, har tränat, trampat, cyklat till o från stan 2ggr + jobbat idag. PLUS att det var 7 dagar sen jag fyllde på mina förråd med kolhydrater. Imorn är det dax igen, jag längtar efter mitt valnötsbröd till frukost och spagetti till lunch!!!
Spagetti kastrullen står redan på spisen redo för att kokas imorn innan jobbet.
Väl värt att nämnas är att: Dagen morgonpass gick så jäkla bra.
Tror det var mitt bästa armpass på riktigt länge.
Jag kom till gymmet PIGG o glad idag. Det gick skit bra!! PB i dipsen i den nuvarande sälformen!!!!
Jag har alltid varit riktigt dålig på både chins o dips.
Förra veckan klarade jag bara av 6 dips...:( Imorse gjorde jag 12, nemas problemas!!!
Jag vet inte vart ifrån jag fick boosten???
Jag är så glaaad!
Efter gymmet väntade min proteindrink/pudding, mmmm;o)
Imorn väntas bara lite morgoncardio och vila ifrån gymmet. Jag hade gärna kört ett pass efter jobbet...men ni minns väl ifrån förra veckan, gymmet stänger kl 17..
Nu ska jag borsta tänderna, trevlig helg på er om vi inte ses o hörs under morgondagen, you never know(",)
Puss

4 kommentarer:

Märan sa...

Hej igen!
Du kör ju diet nu för att bli deffad, precis som jag... innan jag hittade din blogg sökte jag efter goda frukost alternativ under diet perioder. När jag sedan såg vad du åt och äter till frukost (kesella/keso med ev. lite funlight + bär + äggvitor) så provade jag, och det var och ÄR supergott, med lite kanel till oxå, då talar vi grejer... Jag förstod direkt varför denna frulle e så bra under en diet... det behöver vi inte gå in på, men efter många experiment så är jag nyfiken på hur många gram av keso/kesella och bär just DU använder, skulle bara vara kul o veta, och om du kör olika mängder beroende på kommande/planerade aktiviteter under dagen.( jag tror att du äter 2 äggvitor per frulle, har jag rätt??? :D ) Är väldigt tacksam för svar. Hare bäst Millan, Kram!

Millan sa...

Märan:
Keso & kesella är såå gott. Alla som inte har provat det nån gång måste göra det!! Eller hur ;o)
Jag kommer att skriva ett inlägg om hur en typisk dietdag för mig kan se ut, så håll utkik;)
Men du har rätt, jag äter 2 vitor/ frukost, men ägen gulorna. Jag äter 100 g keso samt valfri mängd med bär + massa kanel till det. Jag äter inte olika, beroende på hur dagen ser ut, utan jag äter samma frukost och samma mängd varje morgon (förutom lördag).
Kram!

Märan sa...

Millan:
Jag såg ditt inlägg när jag kom hem direkt efter gymmet... Super tacksam, du anar inte, speciellt då jag känner att du måste ha det jobbigt med alla dessa frågor o.s.v. Förstår om du inte orkar, man måste prioritera... Jag kör samma sak med frukosten som du, bara att jag skippar gulorna och kör med kvarg från lidl istället för keso... Bär blir då 50-100 g beroende på hur mycket jag känner att jag behöver.
Millan du har stöd från läsare över hela landet skulle jag våga tro, du kommer gå långt tjejen! Vi är med dig hela vägen! Många Kramar från ett troget fan.

Millan sa...

Märan:
TACK!!!