19 juli 2009

Svettigt värre...puh

Japp, nu är vi på hemmaplan igen.

Vi har haft en skit bra & jättemysig helg i Stockholm. Ätit gott, fikat, shoppat, gått på bio, PROMENERAT (i mängder), sovit och bara SLAPPAT. Såååå skönt.

Som ett litet straff för att jag kanske njöt lite för mycket av helgens ledighet så sitter jag nu DYNG SVETT och försöker hämta andan efter att ha trampat gärnet på min trampmaskin i 40 minuter;) puh det var länge sen den fick sig en omgång.
Efter att vi kom hem förut vid sextiden har vi hunnit med kvällsmat o fika hos Danne, Erica & barnen.
Jag har lagat 7 matlådor och till o med packat upp väskan!!!

Tre av mina mål som jag ska få i mig under morgondagen:
Sallad med kyckling:

Köttfärsås (hittade jag i frysen)

Ugnsgrönsaker med torskfilé

Utöver dessa tre mål äter jag:
frukost, före träningsdrink, efter träningsdrink, en kesellaröra + massa aminosyror och andra vitaminer. Jag tänkte skriva om alla mina kosttillskott i ett inlägg under veckan.
Nu ska jag bara duscha, diska, mumsa på lite kesella, packa o förbereda inför morgondagens benpass. Jag kommer köra på förmiddagen för jag börjar 13...
Imorn lägger jag upp en bildbomb av bilder ifrån helgen:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig och bra blogg millan!
Härligt att få lite ny inspiration :) Jag tänkte bara höra med dig angående kcal i dina recept. Har du någon aning om vart det ligger runt och skulle du kunna skriva ut det i så fall ? :)

Millan sa...

Anonym:
Tack snalla du!! Va glad jag blir att du får lite inspiration av mig;o)
När jag går på diet, räknar jag kcal, men aldrig annars. Så som mitt läge är just nu (inte diet allså)så kan jag inte dela med mig av kcal eller näringsberäkning på min dagliga kost. Men i det stora hela äter jag oftast runt 150-200g protein (ex kyckling, fisk, skaldjur eller kött) vid 2 mål om dagen. Till frukost tar jag ibland 200 g keso/kesella tillsammans med bär eller en preoteindrink på ca 30 g proteinpulver, mjölk o bär. Jag äter inte särskillt mycket kolhydrater, försöker iaf då jag inte tycker att varken potatis, ris eller pasta är sa upphetsande, det finns så mycket godare saker att äta, som tex sallad, grönsaker, frukt o bär, där jag försöker få mina kolhydrater ifrån. När det gäller mitt fettintag äter jag avokado varje dag, olivolja, nötfärs och lax flera gånger i veckan. Hoppas det gav dig lite iaf, och om jag skulle börja räkna på min mat lovar jag att skriva ut det!
Kram