22 juli 2009

Trött o mör i kroppen

Idag har varit en skit dag. Det är inget som har hänt, jaghar bara varit sååå trött o slö. Det började redan i morse, jag fick hasa mig ur sängen (fick bara 6 timmars sömn inatt) in i duschen och piggnade till något. Jag gjorde mig iordning och åt min skål med keso, bär, kanel och pumpakärnor. Mina två ägg sparade jag och åt när jag kom till jobbet. Jag blir illamående av att trycka i mig två ägg och halvt ligga ner på styret i racerfart till jobbet. Jag har aldrig (på många år iallafall) ätit gulan. Jag blir jättemätt på mina 100g keso och två kokta ägg.

På jobbet känns det som jag bara har gått o dragit benen efter mig. Jag hade ingen ork att "springa" fram o tillbaka som jag brukar göra. Benen har kännts helt trötta o möra idag. Jag har inte haft någon särskillt hunger idag heller, trots det har jag pillat i mig mina alla sex mål, jag har ett kvar, lite keso/kesella innan läggdax.

Usch o fy va arg jag blir att jag mår så här. Jag hade ingen lust att gå till gymmet alls för fem öre!

Men jag pallrade mig dit och körde bröst och mage tillsammans med Daniel. Jag såg fram emot att träna tillsammans med honom, men bläää. Jag var svag, trött, matt, less och oengagerad hela passet :( Jag avslutade med 22 minuter på trampmaskinen. Jag ville bara kliva av, benen var så trötta, men jag bet ihop och plågade mig igenom de 22 minuterna tillsammans med ett gamalt nummer av Body (som jag säkert har läst 10 gånger tidigare).
Upp på cykeln o hemåt. Det gick i slowmotion hem.

Efter träningen gjorde jag min efterdrink med Whey Isolat ifrån PF, vatten, frysta hallon & lite funlight. Jag mixade allt och vispade med en elvisp till en fluff istället för att bara dricka.

Åhhh, minns ni när man var barn...? När man gick i buskarna och plocka dessa härliga röda, söta bär? Underbara färska hallon köpte jag efter jobbet.
De var så gooda. Perfekt till frukost keson:)


Till kvällsmat orkade jag inte göra något jättespeciellt, blev bara en kycklingsallad.
Till "efterrätt" åt jag det bästa på dagen....rostade blandnötter (cashewnötter, sötmandlar, valnötter)
I Love it!!!

Imorn ska jag förhoppningsvis åka till Vingåkers factory outlett och shoppa tillsammans med Daniel & Kenna. Jag hoppas på att hitta lite träningskläder;o) Man kan aldrig ha för mycket...
Jag fick ju min första lönespec på två år idag!!! Snacka om att jag känner mig rik nu.

Nu är det natti natti, först lite keso +
&

4 kommentarer:

Ida sa...

vilken lyxdiet du har med massa keso och kesella och frukt och bär. mmmm!
hoppas kroppen är piggare nu, kämpa på.

Millan sa...

Ida:
Jag vet, keso o kesella är mums tillsammans med bär.
För mig är det jätteviktigt att äta gott och inte plåga mig igenom en lång diet...det skulle aldrig hålla i längden. Mat ska var gott, även om den är nyttig!!
Jag mår prima, tack!
Kram

Areyanna sa...

Wieee yuummy! Vi köpte me färska hallon häromdan=) igår=) å jordgubbar=) Toppen mat!! =)

Millan sa...

Areyanna.
Jag önskar att jag kunde köpa färska bär hela året, det är VERKLIGEN bland det bästa jag vet!!