29 april 2010

Den fula ankungen...

Jag fick den äran att följa med Jannie till hennes skola två dagar där hon går en Make up utbildning på Make up studion nu när jag var uppe i Sthlm o hälsade på henne. Det bästa med hela resan var nästan att få överraska henne i söndagskväll. Hon hade ingen aning om att jag skulle komma o hälsa på, jag hade haft kontakt med hennes sambo Micke och styrt ihop det hela. Kl 21 ringde jag på dörren och hennes blick när hon öppnade var just den jag hade hoppats på. Tack gumman och Micke såklart för dessa mysiga dagar tillsammans med er.

Fanns en o annan ögonskugga att välja bland.. Min fina vän o blivande Make up artist JannieJag vill ha.....
Den Lilla sminkväskan... Jag borde egentlgen inte lägga ut denna bild utan att varna känsliga tittare iaf...
Jag har aldrig påstått att jag är någon skönhet och nu finns det bildbevis!!!
En pigg o glad Millan helt naturelle innan förvandlingen ifrån den fula ankungen.....
Efter första dagens make up
Lite skillnad iaf, ingen puma men Jannie gjorde allt hon kunde med sina mirakelknep.
Jättefint underlag och skuggor, du är så duktig gumman!!
Dag 2 och trebensfransar stod på schemat
Kanske inte det mest naturliga, men det var läckert.
Efter att ha sett hur otroligt noga de var i skolan med rengörning av alla penslar o verktyg så fick jag mig en tankeställare, när gjorde jag rent mina penslar senast??
Usch det är nog 4 veckor sedan. Dessa ligger nu på tork, blev ingen inpackning på dem idag, utan bara shampo o balsam ifrån TIGI. Ska det vara, ska det var ordentligt!
När gjorde du rent dina svampar och borstar senast??
Nu ska jag duscha, borsta tänderna och sussa, för imorn ska jag upp o hoppa kl 7!!
God natt mina vänner

2 kommentarer:

Ida sa...

Haha igår faktiskt!
Piuuuu där klarade jag mig haha =)
Trevlig helg Millan.

Millan sa...

Ida:
BRA gjort!
Tack, hoppas du hade en fin helg,
Kram!