11 april 2010

Härlig Lördag

Igårkväll var vi ute och åt tillsammans med våra goda vänner Tobbe & Nina. Min filé oskar med potatisgratäng.
Jag ska vara ärlig och erkänna att det slank ner ett glas vin till oxå;o)Daniel slog till på en "liten" planka....med EXTRA KÖTT!! För en liten bit extra kött tog de 100 jäkla spänn, oh my god, det är verkligen inte billigt att ha stor köttmage:D
Men det var gott iaf. Efter maten blev det film och en liten gottepåse att mumsa på.
Daniel och jag var en runda på stan och uträttade några ärenden under dagen. När det började suga i tarmen efter att pannkakorna hade lagt sig blev det en klassiker...Spicy Hot, Kyckling med thaibasilika + cashewnötter. Mmmm m muuummmma!!
Dagens frukost:
Mango, äpple, ananas & jordgubbar + massa kanel3 minuter på full effekt i micronToppat med vaniljfluff blandat med kesella.
Jättegott!!! Nu ska vi ner till svärmor och äta Kaninmiddag.
Japp, kaningryta serveras det idag, jag är lite spänd, har aldrig ätit det. Hoppas det är gott...

4 kommentarer:

irmeli sa...

mmm...jag blir alldeles hungrig av den här bloggen:)

Anonym sa...

Hej! Jag har följt din blogg ett tag nu och beundrar dig verkligen! Jag försöker komma igång med träningen och leva mer hälsosamt, men boven är godiset! Det jag undrar är om du skulle vilja hjälpa mig att skriva om tips hur man övervinner sötsuget och hur man kommer igång med träningen? Antingen om du vill skriva om det i bloggen eller om du kan svara mig via mejl. Tack på förhand :)

Anonym sa...

Hejsvejs!
Jag undrar vaad vaniljfluff består av ?:)
Det låter hur smarrigt som helst.
Btw så är din blogg gym!

Millan sa...

Irmeli:
;o) mmmm jag älskar mat!!!

Anonym:
Tack tack!!!
Jag är nog som du, jag ÄLSKAR tyvärr oxå sötsaker. Om jag fick och kunde så skulle jag nog äta nåt skit varje dag.
Men det viktigaste är att känna efter ORDENTLIGT, vill jag eller vill jag inte avstå godiset/kakorna/bullar/glass osv. Om man svarar ett ärligt JA, så bör man kunna motstå och trotsa de sötsug som kommer...och går. För mig var det värst de första tre veckorna efter att jag slutade. Men ett sug sitter bara i 40-60 sek, så håll ut. Det är ju bara gått just för stunden då godisen ligger på tungan, eller hur?!
Det finns crom tabletter som ska fungera och motverka sötsug...skulle du falla dit och verkligen måste äta en godisbit lr två, så njut av dem och känn att det var värt det.
En annan "lösning" som jag tog till tidigare var att efter varje träningspass tog jag några bitar gelégodisar tillsammans med min proteindrink...vilket fungerade för mig, då stillade jag mitt sötsug och nöjde mig med mina 6 st persikor...Lycka till,
Kram

Anonym:
Tack!
Titta under rubriken "Etiketter" till vänster & FLUFF så kan du läsa mer om mitt fluff.
Lycka till!