21 april 2010

Lunch

Fylld & gratinerad aubergin med sallad Tog lite av mina favorit grönsaker:
-champinjoner
-lök
-vitlök
-färsk chilli
-sockerärter
Stekte i lite milda culinesse lätt.
Ger smak av smör men inte innehåller en blandning av smör och oljor vilket håller kcal nere lite ;) En stor fin aubergin delade jag på mitten..
..och gröpte ur innehållet och stekte tillsammmans med grönsakerna.
Grilla auberginnen med lite flingsalt på i ca 20 min på 225 grader i ugnen Jag tog grönsakerna åt sidan och stekte:
-nötfärs (10%)
-kycklingfilé
-paprika
-färskchilli
-1 dl färdig pastasås
-spädde på med vatten till önskad konsistens
krydda med salt/grillkrydda och svartpeppar
Denna pastasås är riktigt smakrik och god, Perfekt att fylla ut en rätt med. Blanda samman grönsaksfräset tillsammans med köttfärs/kycklingsåsen och fyll den grillade auberginnen.
Strimla i massor av färsk bladspenatToppa med lite keso och gratinera In i ugnen ca 6 min på 250 grader o grill
Smaklig måltid!!

4 kommentarer:

Satu sa...

FY HELSKOTTA VAD GOTT! :) Måste testas i helgen :)

Millan sa...

Satu:
Lycka till!!!

Carro sa...

Tänker du på vad saker innehåller med tillsatser och så mycket?
Tänkte på att Mildas produkter innehåller sjukt mycket E-nummer etc som inte e så bra....köper du mkt ekologiskt och sånt annars?
Kvantums ekologiska del i hageby är ju underbar :)

Millan sa...

Carro:
Jag ska vara ärlig och erkänna att jag inte har studerat Mildas sortiment så noggrant. Hittade just den flaskan på hyllan i kylen när vi handlade sist och tänkte att den kan vi prova...lite variation till olivoljan som jag annars alltid använder.
Jag försöker väl till viss del att tänka på innehållet i olika livsmedel...finns det två likadana produkter och där skillnaden i innehållet av tillsatser är stor så väljer jag självklar den "mest hälsosamma".
Jag tror att jag inte äter så mycket "skit" då jag alltid använder mig av färska frukter och grönsaker (viserligen innehåller de mer gifter och skit än nåt annat...men men)
Jag äter sällan halv/helfabrikat, sen kan man ju aldrig vara säker på det man stoppar i sin mun, så länge man inte har odlat och tillverkat det själv.
Jag har faktiskt dålig koll på Kvantums ekologiska sortiment. Jag lovar att jag ska göra ett ordentligt studiebesök och granska den avdelning nästa gång jag är där, vilket blir inom kort då vi nästan bara handlar där just nu. Tack för tipset.
Trevlig helg,
Millan