15 maj 2008

Astma...



Sitter nu framför datorn och drömmer mig bort. Jag borde skriva på hemtentan, men jag har verkligen ingen lust.

Imorse var jag hos doktorn och gjorde uppföljningstester på mina lungor. Vilket såklart visade att jag har en tendens till astma. Som ung aktiv tjej så borde mina värden ligga runt 120, normalt/vanligt är 100 och jag låg på 80... Så det är bara att fortsätta med min astmamedicin och inse att det kunde ha varit värre. Efter läkarbesöket var jag på gymmet och körde biceps & triceps & 30 minuter på cardio. Jag är inte mer än nöjd med dagens pass. Jag körde:

Triceps:

*kickbacks

*tricepspress över huvudet med hantel

*omvända pushdowns

*pushdowns

Biceps:

*stående hantelcurls

*stående skivstångscurls med z-stång

*sittande hantelcurls

Det enda som var bra med dagenspass var att jag fick sån grym kontakt redan i första uppvärmningen på biceps.

Jag är inte van vid att köra så tidigt på förmiddagen. Jag kör nästan alltid kvällar, då har kroppen varit igång en heldag, jag har ätit ordentligt så att jag har massor av energi. Imorse hade jag bara ätit en tallrik gröt och en protein smoothie, upp på cykeln och iväg. Kanske blir en stund på min trampmaskin hemma ikväll, vi får se hur det går med pluggandet. Nu ska jag försöka påbörja hemtentan i Sjukdomslära!

Kram på er!!!

7 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Grym form ju!!

Millan sa...

*Lina
Va gullig du är, tack snälla.
Det är inte det lättaste att ta kort på sig själv, det blir inte världens bästa bilder heller... ;) Kram

susanne sa...

gaahh...vågar ju inte sitta brevid dig i skolan längre ;) duktig du e som kämpar på m träningen...hoppas du kämpar lika mycket m hemtentan ;)Kramar

susanne sa...

gaahh..vågar ju inte sitta brevid dig längre i skolan ;) duktig du e som kämpar på m träningen...hoppas du kämpar lika mycket m hemtentan ;) kramar

Stina Telhammer sa...

Kan inte annat än hålla med Lina=) det märks att du brinner för vad du gör=)Självklart får du länka!
Kram

Millan sa...

*Susanne
Jag vill iaf sitta brevid dig i skolan :(
Du hade väl hittat din biceps? Och vi kom väl fram till att din triceps fanns där nånstans :+ Jag tycker att du är fin som du är!!
Hemtentan går sådär om jag ska vara ärlig..
Kraaam

Millan sa...

*Stina
Tack! Det betyder så mycket för mig att ni som "proffs" är så gulliga :x
Jag blev lite rörd över att du har länkat till mig på din sida =0)
Ha det bäst, Kraaam