07 maj 2008

Jiippii!!!

Jag började morgonen med att ställa mig på vågen och trodde att den skulle ha stått still sen förra veckan jag vägde mig. För jag måste erkänna att jag har nog slarvat lite väl mycket med maten den sista veckan, men vad ska man göra när man lockas av det goda i livet i form av grillkvällar om vartannat... ;o) Men till min stora lycka hade jag gått ner 0,4 kg vilket gör mig jätte nöjd, jiippii!!! Motivationen höjdes yttligare ett snäpp och nu är jag mer laddad än någonsin. Sen jag började min diet 5 april har jag gått ner från 58 kg till 55,6 kg utan någon speciell ansträngning. Jag tycker inte att det är särskillt svårt eller jobbigt än. Jag äter alla mina måltider, på mina utsatta tider. Jag är inte mer hungrig mellan målen än vanligt.
Jag tror inte heller att mina vänner och andra i min omgivning märker av något dåligt humör eller annat negativt. Jag mår toppen!! Kommer det fortsätta så här lätt så vill jag alltid gå på diet... ;0) Nae skämt o sido, jag vet att det är lätt i början och att det troligtvis kommer att bli ett helvete längre fram, men nu lever jag för min dagliga lycka.

Så här har jag ätit idag:
Frukost: gröt + linfrön med proteinsmoothie
Mellis: två fullkornsmackor med kokt ägg
Lunch: quinoa, räkor, keso, tomat + lite cashewnötter
Mellis: fruktsallad (melon, äpple, apelsin) & proteindrink
Middag: omelett på 4 vitor & 2 gulor, skinka, rödlök, champinjoner, tomat, lite röd pesto
Nattis: kesella med vaniljprotein & hallon

Idag hade jag vilodag ifrån all träning. Förutom cykelturen till uppsamlingsstället där tjejerna ifrån Linköping hämtar upp mig innan skolan varje morgon. Jag tror att det är 8 km dit, vilket gjorde att jag cyklade 1,6 mil idag. Det känns i rumpan kan jag lova. Jag fick till ett bra ryggpass igår kan jag konstatera idag, börjar få ordentlig träningsvärk nu, kommer att bli värre imorn, det vet jag. Det måste ha varit mina marklyft som gjorde susen...
Nu är det dax för kudden, då det blir tidig morgonpromenad imorn.
Ha det bäst, natti natti.

1 kommentar:

Erica sa...

Heeej mitt hjärta! Nu har jag med hittat hit! Vilken jättefin blogg du fixat!:) Och du är så duktig med träning och mat... blir jag ens en tiodel så duktig som du så blir jag överlycklig:) I går vart ialla fall första dagen på mitt nya sunda liv... Inget planerat att det skulle bli just igår, det bara kändes helt rätt! Nu ska jag ta och förbereda min lunch, idag blir det ugnsstekt lax, och grönsallad... och så klart VATTEN att dricka till:) Hörs senare, och ännu en gång, JÄTTEFIN blogg! Puss puss!