11 maj 2008

På språng...

...jag har precis varit ute på in morgonrunda på 5 km. Jag är inte den som brukar vara ute och springa, men Idag har det hänt!!! Jag borjade de första 3 km med powerwalk som jag brukar och joggade de sista 2 km!!!


Inte nog med det, de sista 100 metrarna spurtade jag hem till dörren. =0) Helt utslagen la jag mig på golvet i hallen för att hämta andan. Det var jätte skönt att jogga som avslutning på rundan, konditionen är ju absolut inte att skryta med, men det kan bara gå åt ett håll nu...framåt. Nu såhär efteråt när jag tänker efter kan det vara så att jag har fyllt alla mina depåer till både höjden och bredden efter gårdagens lördags mys? ;) Bröd till frukost, pasta till lunch, grillat med potatis & (jag vågar inte skriva det) bearnaissås för att inte sluta där så mumsade vi i oss choklad brownies och glass framför tvn. Så blir det när man ska vara social och framför allt när man är ute hos mamma och hälsar på.

Även Smilla fick vara med och äta grillat



Är det lördag så får man lyxa till det med lite vin ;)



Patzies lilla söta hamster "Sotis".


Jag var lite aktiv igår iaf. Började morgonen med morgonpromenix på 43 min. Jag hoppas att jag får en pulsklocka när jag fyller år, så jag kan ha lite koll på pulsen, man har ju verkligen ingen aning alls utan. Efter morgonpromenaden blev det frukost i soffan tilsammans med Daniel, det är inte så ofta som vi äter frukost ihop. Efter frullen bar det av till gymmet, där jag körde armar. För att få upp mina triceps lite så ändrade jag i programmet och började med dem och avslutade med biceps. Jag körde: *pushdowns med stång, *omvända enarmspushdowns, *pushdowns med rep, *pushdowns med rep över huvudet med ryggen mot maskinen. *Stående hantelcurls, *koncentrationscurls, *stående skivstångscurls. Jag är mycket nöjd med gårdagens pass, jag var helt stumm i armarna efteråt.


Jag nämnde i fredags att jag hade sån träningsvärk i benen och skulle köra ett benpass, det gick skit bra. Jag har viserligen jätte kraftig träningsvärk i quadriceps men det är lite skönt.. ;0)


Idag blir det vila ifrån gymmet då Daniel kör gocart final i en serie som har pågått i flera månader och då måste jag vara där och heja. Senare ikväll blir det lite plugg oxå.


Ha det så underbart i solen idag!! Kraaam

2 kommentarer:

Unknown sa...

hej gumsan! vad glad jag blir att det går så bra för dig! Helt underbart att läsa och se hur det går! du är en motivations push!!
det är bara att kämpa på=)

Millan sa...

*Lina;
Du är alltid så underbar! Tack snälla en en gång för att du stöttar mig. Du är bäst, Kraaam