06 maj 2008

Make over...

Äntligen har jag varit hos min underbara frisör Kristin och gjort mig lite vår fin idag. Visst blev jag snygg?? ;o)

Idag har det varit en jätte bra dag. Vaknade pigg och glad, trots mina 5,5 timmars sömn. Det är konstigt det där, att man vänjer sig och att kroppen anpassar sig så lätt. Visst är det inte särskillt hälsosamt och framför allt inte under diet. Då behöver kroppen alla timmar den kan få. Men jag satt ju framför datorn till sent igår ;o)
Vi kom till skolan 8.30 i morse och 9.20 fick vi en uppgift att svara på till nästa vecka, vilket vi såg vår chans i att få sluta tidigare. Vi stannade kvar, käkade våra mellanmål, snackade lite skit och åkte hem vid 11 tiden. Det är så otroligt skönt att få sluta tidigare eftersom jag pendlar 12 mil varje dag. Jag åkte förbi syrran och åt upp min måtlåda samtidigt som mamma kom förbi med varsitt winerbröd som hon och Sandra smaskade i sig så glatt. Efter lunchen gick jag till gymmet för mitt efterlängtade rygg pass. Väl inne i omklädningsrummet upptäcker jag att jag inte har några träningskläder med mig...det har aldrig hänt tidigare. Vart hade jag gjort av dem började jag fundera på. Det fanns inte så mycket annat att köra en att köra hem. Och vad var det första som jag såg i hallen? jo mina kläder såklart :( Väl hemma passade jag på att städa iordning och tömma diskmaskinen.

Jag bjuder på två bilder på daxformen innan gymmet...;o)

Notera den lilla ådran som är påväg fram...
Klockan 14 satt jag mig på cykeln och trampade mina 5 km ner till stan. Träningspasset gick så jäkla bra. Jag körde marklyft för första gången på ett år. Jag körde lite försiktigt eftersom jag har haft lite problem med ländryggen, 50 kg fick jag nöja mig med.

Jag varierar mina övningar från gång till gång, idag såg passet ut såhär:

~latsdrag med brett grepp
~hantelrodd (rekord)
~marklyft (premiär)

~rodd i kabelmaskin med smalt grepp
~T-stångsrodd med stöd för magen
~baksida axlar i kabelmaskin
~baksida axlar med hantlar

Jag ska försöka få Daniel att ta några kort på mig under nåt pass som jag kan lägga ut.

Efter gymmet bar det iväg till Kristin på MATES. Där satt jag och blev ompysslad i tre timmar, mysigt.

Järnet hem på cykeln för premiär grillningen väntade hos Nina och Tobbe. Jag fick avstå från min planerade omelett när det erbjöds grillad ryggbiff!!!!Underbart gott. Nu ska jag få fotmassage av Daniel och sen är det natti natti. Kraaam

Inga kommentarer: