05 maj 2008

Ny vecka!

Ännu en helg med ledighet, fix man måste göra i hemmet och massa god mat är förbi. Idag börjar en ny härlig vecka. Jag måste få säga att jag tillhör nog den lilla gruppen som faktiskt gillar måndagar. En ny start på veckan, man är utvilad efter några dagars ledighet, det kan inte bli annat än toppen. Jag går ofta igenom den kommande veckan på måndagen och ser hur min (även vår, Daniels och min) vecka ser ut i form av träningsupplägg, morgonpromenads schema, kost + vad och hur jag ska lägga upp min ätardag, det är riktigt roligt faktiskt.
Gårdagen höll högt tempo från morgon till kväll. Jag gick upp vid åtta och gjorde mig redo för dagens morgonpromenad. Efter bara några hundra meter känner jag den jobbiga, molnande smärtan i mitt vänster knä. Jag har inte gjort nåt och vet inte vart det kommer ifrån, jag har kännt av den smärtan i två veckor nu och det är inte särskillt roligt när varje steg jag tar känns i knät. Jag börjar fundera på om det möjligtvis kan vara en överansträngning, jag vet inte. Det är bara att vänte och se, då det inte blir nån morgonpromenad måndag-onsdag. Jag åker till skolan kl 7 och är inte tillräckligt pigg för morgonpromenad så tidigt. I all hast glömde jag även ta mina astma mediciner, vilket gjorde att rundan igår blev kortare än planerat, 30 minuter i stället för 40. Bättre än ingenting i alla fall.
Jag vill verkligen ha en puls klocka så att jag kan hålla koll på min puls, jag har önskat mig en när jag snart fyller år. Hoppas att jag får en, annars måste jag köpa en själv.


Efter rundan blev det mumsig gröt med min protein smoothie. Efter frukosten blev det en snabb dusch, upp på cykeln och vidare till gymmet för ett arm pass. Jag var lite stressad så jag supersetade biceps & triceps, vilket känns i armarna idag. ;) Det blev ett jätte bra pass, jag är mycket nöjd. Efter gymmet cyklade jag hem till min underbara Lina. Den tjejen har HUR MYCKET kläder som helst, vi bar upp 12 påsar/kartonger ifrån källaren. Jag fick plocka för mig hur mycket jag ville, tror ni jag var i himlen eller?? Jag cyklade därifrån med två fulla påsar och en överfull ryggsäck. Jag vet inte hur jag ska beskriva hur lycklig jag är =o)

Väl hemma igen var det dax för att göra sig lite kalas fin, då vi skulle på grillfest hos Erica som fyllde år. Vi grillade kyckling, laxfilé och fläskfilé och till det hade vi en stor sallad och färskpotatis i ugnen. Det var inte meningen att jag skulle äta några potatisar, men några stycken kan väl inte vara någon skada? De var ju så goooda.
Grillkungen Daniel skötte som alltid grillen perfekt!!!
Jag måste plugga lite nu, jag återkommer senare... Kraaam Millan

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej gumman! det skulle varit riktigt skij att fått se lilla du med alla påsar på cykeln:) tur att man är envis! Det är lika mysigt varje dag att få följa din "resa" du är grym!! jag stöttar dig till max! puss

Millan sa...

Lina; du kan se dig mig framför dig vinglandes på cykeln va?? Det blev lite extra motstånd i uppförsbackarna kan jag lova. Jag är ju inte direkt känd för att cykla lugnt heller, så i svängarna höll jag tummarna, eller det gick ju inte, men jag tänkte det...
Tack för ditt stöd, det betyder jätte mkt för mig!!!
Kraaam