26 maj 2008

Stockholm!!


Jag kan bara samanfatta helgen i Stockholm som helt Underbar!! Det var "min månad" att göra nåt mysigt för Daniel (& mig oxå för den delen) så jag tänkte varför inte åka iväg och bara komma hemifrån. Dessutom bjöd Maria in oss på grill party på lördag kvällen tilsammans med kex, ost, vin & räkor.
Vår dag i Stockholm började med ca en timme i bilen, letandes efter parkering...tillslut hittade vi en plats, som kostade oss 90 spänn!!! Skit samma, vi gick vidare ner på stan. Ingen av oss hade några planer på att shoppa loss, utan det är bara mysigt att göra och se nåt annat. Vi gick mot gamla stan för att leta efter nåt ställe att äta lunch på. Vi hamnade på Pong, en thai restaurang som hade den mest underbara buffé jag har varit med om. Det var sååå gott!!! Både jag och Daniel älskar buffé; Daniel för att han vill äta så mycket som möjligt och jag för att jag vill ha lite av varje. Jag åt så mycket att jag var illamående jätte länge efteråt. Vi knallade vidare upp till Balance där vi skulle träna. Andra människor åker iväg och har inte en tanke på att träna, men jag såg möjligheten till att få prova ett annat gym. Balance är ett "lyx gym" enligt mig. Allt var perfekt, jag ville inte ta i ordentligt för det känndes inte naturligt att stonka och stöna på det gymmet. Allt var så rent, tyst och perfekt. Och som många tjejer så blir jag imponerad av badrum (omklädningsrum i detta fall) spray & mousse, shampo, balsam & inpackning fanns att använda sig av fritt. Det lyste neon lampor i duscharna allt var så genomtänkt. Det var jätte kul att få se och prova på att träna på det stället, som jag har hört så mycket om... Ett STORT plus var oxå att vi mötte Daniel Westling i dörren, han tittade på oss hälsade glatt. =0)


Ett av sminkborden...
De belysta flashiga duscharna på Balance
Daniel mumsar glatt på sin första av fyra tallrikar...

Jag är mer än nöjd!!

Hemma i soffan hos Maria (& Lina) framför melodifestivalen.

Hon var så underbar och lät oss bo hos henne. Vi hade en jätte mysig eftermiddag som började med ett glas vin på Josefinas på Djurgårn. Jätte mysigt ställe, om det fanns något ställe som påminnde om det, här i Norrköping skulle jag dra mig dit så ofta det gavs tillfälle.


Är det ätar dag så är det!! Eller rättare sagt ätar dagar. Jag kan inte riktigt säga att jag at min diet mat i söndags. Vi åt bröd & ägg frukost, thai till lunch, grillspett med potatis och tzatziki till middag på morsdag (hos Daniels mamma) Jag har insett att jag fortsätter att äta min "bra mat" men inte med så jätte stor fokus på att tappa massa kilo just nu. Jag har stått still på vågen nu i treveckor den vill liksom inte röra sig. Men jag är inte orolig för det, för jag känner mig toppen. Jag har aldrig mått så här bra som jag gör just nu, självförtroendet är på topp. Jag menar inte att det inte går att bli bättre, absolut inte. Men jag har aldrig varit och känt mig i så bra form som jag gör nu... Jag fortsätter som jag gör och har gjort de senaste veckorna, för ökar jag på cardion ännu mer eller drar ner på kosten mer så kommer problemet sen i höst, vad ska jag göra då??? Jag känner att jag inte kan gå på en allt för lång och kalorisnål diet utan att det blir några komplikationer någonstans, eller vad säger ni? Hur skulle ni göra?

Jag glömde nämna att jag var lite duktig och han med en morgonpromenad innan bilen bar iväg mot Stockholm ;)

Nu är det läggdax, natti natti. Puzz =x

Inga kommentarer: