13 maj 2008

Vilse...


"Den som inte åker vilse får inte se mycket" är ett underbart ordspråk som vi annamade i vintras när jag och en bil full av tjejer skulle åka till Ullared för att handla julklappar. (Jag, Sandra, Susanne & Johanna) Som de flesta vet så ligger Ullared i de Småländska skogarna...men av någon konstig anledning så missade vi det och hamnade i HALMSTAD!!! Våran "kartläsare" hade somnat och vi andra i baksätet satt djupt inne i våra tidningar. Väl framme i Halmstad centrum började vi undra vart vi hade kommit? Halmstad tingsrätt stod det på en skyllt och då som först förstod vi att vi var liiite fel. Jag vet inte om det är att nämna att vi var fyra blondiner i bilen...lr det hade kanske inte med saken att göra;o) Det var bara att vända på bilen och åka tillbaka...Efter en dryg timme senare kom vi äntligen fram. Vad fick vi då ut av den resan förutom en tom plånbok och en massa kulklappar? Jo, en fin morgon i sommarstaden Halmstad (fast vi var där i december, men vi har iaf varit där)




Imorse blev det lite samma sak fast inte så allvarligt. Jag skulle ut på dagens morgonpromenad & eftersom jag är ledig ifrån skolan idag så tänkte jag ta en lång runda. Det finns en runda som är utmätt 8 km som jag aldrig har gått, så imorse när jag vaknade av solens strålar som smög sig in genom persiennerna tyckte jag imorse att idag är perfekt dag att utforska rundan. På med kläder, skor och självklart min keps (vågar inte visa mig utan den på morgonen) efter några 100 meter känner jag att det blåser ganska kallt, hem och hämte vindjackan. De första 2 km gick så bra att jag tänkte prova på att jogga lite igen, det gick ju så bra i helgen. Till en början kändes det underbart, men sen tog det bara stopp, 2 km senare började det krampa i ena vaden, då var det bara att försöka stretcha ut den och jag fortsatte att gå. Jag visste int eriktigt hur och vart jag skulle gå, så tillslut så hamnade jag vid en bondgård där en bonde måste ha sett hur förvirrad jag såg ut. Han förklarade vägen hem för mig. På promenaden hem såg jag det underbaraste landskap jag kan tänka mig, jag visste inte att vi bodde så nära paradiset. Vi har bott här i 3,5 år och har missat detta....Kan inte fatt det, imorn blir det samma runda, för nu vet jag ju vart jag ska gå! Ännu en gång; "Den som inte åker/går vilse får inte se mycket".


Kossorna gick lydigt på led till frukostmatsalen...





Ett litet gulligt föl hade hittat ut


Jag är ingen häst tjej, men det är så mysigt att ha dem runt sig på morgonpromenaden

Det är så vacker när alla ängar ser ut så här...

Väl hemma efter 70 minuter var det gott med frukost. Frukost i trädgårn, solen lyser jag är så pigg, glad och lycklig. Idag kan det inte bli annat en en underbar dag! Stora Kramar :+




Idag la jag havregryn & linfrön i vatten för att svälla ist för att koka. Jag skivade i en banan och några torkade jordgubbar som jag rörde i. Det var riktigt gott i värmen, jag har lite svårt att äta varm gröt i solen. Uppe på gröten hade jag färsk ananas och självklart min hallon smoothie, på mjölk, vaniljyoghurt, vaniljprotein och hallon.

5 kommentarer:

susanne sa...

Gud va söt du e gumman :) kan verkligen tänka mig dig yra runt bland kossorna ;) men man kan inte säga annat än att vi får se mkt i vår omgivning när vi flummar runt...tänk vad folk som hittar går miste om ;) vart ska vår nästa roadtrip gå? ha en underbar dag i solen! kramar

Lina Sirén sa...

Låter som du fick en mysig start på dagen!

Millan sa...

*Susanne
visst är det underbart att upptäcka världen. ;0)
Vi får nog klura lite på vart nästa tripp bär av...
Ha det så underbart nu när vi är lediga några dagar ifrån skolan!
Kraaam

*Lina
Yes, världens bästa start. Den känsla sitter fortfarande kvar i kroppen. Känns bra när jag nu ska iväg och massera syrran och senare till gymmet.
Ta hand om dig. Kramar

Sara Broms sa...

hej tjejen! klart de ok att du gör de=) ska länka till dej från min om de e ok?=) god din frulle såg ut=)=) Puss & kram!!

Millan sa...

*Sara
Klart att du får länka till mig.
Nu är det dax för frulle, samma som igår. Mums. Kraaam