22 maj 2008

Jag är för rak...

Jag har idag varit hos en sjukgymnast pga av min krångliga knä. Mitt vänstra knä har strulat i säkert 8 veckor utan att jag vet vad det kan vara. Jag var så trött på det igår så jag ringde och fick en tid imorse. Han sa att jag hade väldigt "raka" ben...? Vad betyder det? Han pratade om nån vinkel (som övgör om man är kobent/hjulbent) jag var så långt ifrån något av dem, jag var rak. En ev faktor som möjligtvis kan påverka smärtan iknät kan vara att min vänstra Quadriceps (Vastus medialis, för den som är intresserad) var betydligt större än min högra. Det har jag aldrig sett eller tänkt på tidigare, han sa att det var "stor" skillnad på dem. Jag hade även tre låsningar i ländryggen som han knäckte bort. Jag bokade ny tid till nästa vecka då vi ska ge oss på bröstrygg & nacke, oh va skönt ;)



Idag blev det en välförtjänt vila ifrån all träning, hade tänkt köra lite cardio på gymmet men jag känner mig så trött i kroppen, så jag sparar mig till imorn. Har istället haft en jätte mysig tillsammans med min underbara syster Sandra. Vi började med frukost tillsammans och sen har vi varit överallt för att få ut så mycket som möjligt min lediga dag, för imorn är det skola igen ;( Snart kommer Daniel hem och då ska vi dra igång grillen, mums.

















Som eftermiddags mellis blev det varsin hallon/blåbärssmoothie:

*protein, 20g

*mjölk, 1,5 dl

*hallon & blåbär, massor, så den blir tjock

*basilika, 5 blad


Finns det nåt bättre än färska kryddor?? Det går att mixa och ha till ALLT! I love it =0)



Dagens lunch; räk & laxsallad med pasta och massa annat gott.

Igår var det skola, direkt efter bar det iväg till affären för att fylla upp kylen. Vidare till gymmet där det bara blev ett godkänt pass; triceps, utsida axlar och cardio. Vet inte vad det var som gjorde att jag inte kände mig mer än nöjd, jag var så otroligt trött, piggnade aldrig riktigt till. När jag kom hem fixade jag snabbt iordning en omelett för sen var det dax för en uuunderbar massage hos världens bästa Nina! Tack snälla, du är Bäst!!!

Kramis =0)

Inga kommentarer: