28 maj 2008

Jag är bortskämd...

...Jag har insett att jag är nog ganska bortskämd med att unna mig & min kropp lite lyx just nu. Har idag varit hos sjukgymnasten igen, inte för att det är så skönt men det är välbehövligt. På en dryg vecka så har jag varit på en massage, en koppnings behandling & två gånger hos sjukgymnasten (som har knäckt mina kotor till rätta) ibland är man värd lite lyx, eller hur??
Som jag skrev i morse så kom Susanne & Johanna hit för att vi tillsammans skulle försöka klara ut tentan tillsammans. Vi var riktigt effektiva och jobbade på duktigt så vi kunde unna oss lite skitsnack oxå..;) Självklart var jag uppe tidigt i morse och bakade en cholkadkaka till förmiddagsfikat. Tyvärr så tvingade jag på mina kära vänner min nyttiga, inte fullt så god som en vanlig med socker och fett. Men när det inte finns nåt annat så funkade den.

8-10 bitar:
3 ägg
2.5 dl sötningsmedel
0.5 dl vetemjöl
0.5 dl vaniljprotein
0.5 tsk bakpulver
3/4 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 msk kallt kaffe
2 krm salt
250 gram kesella
(olja + fiberberikade havregryn till formen)

Sätt ugnen på 200 grader. Vispa ägg o socker pösigt. Blanda alla torra ingredienser tillsammans i en bunke och de kleggiga i en annan. Vänd sedan ned de torra i äggkesellablandningen. Häll upp en bröad form med löstagbar kant. Grädda 25 min i nedre delen av ugnen.




Idag har det varit underbart väder, vi satt ute hela dagen i solen och pluggade. Idag blev det en hel vilodag, vaknade kl 6 i morse och hade så ont i kroppen, jätte trött. Fanns inte på kartan att jag skulle orka med en morgonpromenad, jag gick och la mig igen och znozzade i en timme.

Ikväll är min syster Sandra här och är "barnvakt" åt mig...Daniel är i Stockholm på kurs och jag tycker inte om att var själv. Så då får lilla syster ställa upp. Snart är det läggdax, för imorn är det morgonprommis som gäller, no matter what. Jag ska kämpa för att få med mig Sandra ut, men det är ingen lätt match kan jag lova, men jag ska göra mitt bästa.

Natti Natti

Inga kommentarer: