16 maj 2008

Pannkakor


1 dl proteinpulver (vanilj), 1 dl rågmjöl, 1,5 dl fullkornsvetemjöl, 3 ägg, 6 dl minimjölk, 2 tsk bakpulver, 0,5 tsk salt
Till pankakorna hade vi Bobs sockerfria jordgubbssylt + "min" kesella blandning, kesella, funlight, vaniljprotein & blåbår.

Idag var min lilla syster Patzie på besök. Hon ville ha pannkakor, visst, men då blir det nyttiga sa jag... om nu pannkakor kan bli nyttiga, jag gjorde iaf mitt bästa. Ni kan ju tänka er själva att sitta och äta tonfisk och ris bredvid nån som äter pankisar, det går ju inte. Jag föll för frestelsen och mumsade i mig två st, jag njöt av varje tugga! Dom får jag bränna av på gymmet ikväll...
Patzie är ju så söt. När hon är hemma hos oss tycker hon att allt jag gör är sååå gott, det är så bra att äta nyttigt. Ni är så moderna och nyttiga säger hon om mig och Daniel?! Men hemma är det inte alls så attraktivt. Där mumsar hon godis, kakor, choklad, läsk och vitt bröd i mängder, skulle aldrig falla henne in att äta en äggmacka hemma, men det äter hon alltid när hon äter frukost här.
Hon uppmärksammade även mina vader idag, amen gud, titta vilka stora bollar, de är som ballonger sa hon när hon såg dem. Hon var framme och kände på dem, men de var sticksiga, var hon snabb att poängtera. Betyder det att jag måste raka dem inna vi ska iväg på party imorn? ;)
Nu är det dax för en proteindrink och sen blir det cykeln ner till gymmet. Idag blir det Ben + Rumpa plus att jag måste köra lite cardio (pankakorna måste bort..) Ses puss :x

Inga kommentarer: