23 april 2009

30 minuters

lunchpromenad är fantastiskt skönt, det borde alla ha rätt till dagligen. Ny energi fylls på, frisk luft i lungorna och solens strålar slår emot ansiktet, det är underbart. Nu har jag kraft att jobba några timmar till;0) Dagens föreläsning i "Kost & Motion" gick jätte bra, trots den lilla extra insatta gruppen på endast två deltagare, vilket resulterade i djupa och intressanta diskussioner, vilket var väldigt uppskattat.
Mitt mysiga dygn ute hos mamma på landet var mycket skönt och välbehövligt. Ibland kan man behöva komma hemmifrån för att samla ny energi och "slippa" vardagssysslorna, för att sen komma hem med kraft att möta vardagen.

På tisdagskvällen blev det taco med mamma o Patzie det är sååå gott. Mamma o jag satt uppe sent (som vanligt) och pratade innan vi insåg att klockan bara hade sprungit iväg.
Igår när mamma väkte mig stod frukosten uppdukad som på hotell det var lyx, allt ifrån ägg, bacon, bröd, ost, skinka, grönsaker, juice, kaffe, till färska jordgubbar och tom färsk laxpaté ifrån fiskdisken på ica Kvantum...jag blev verkligen bortskämd, att vakna till uppdukat frukostbord är LYX!!! Tack snälla mamsen.
Vi gjorde oss i ordning och åkte in till Linköping och IKEA. Lite småhandling blev det som sig bör. Lunchen blev thai buffé och vidare ner till city där vi tog en kaffe på Waynes.

Mamma skjutsade hem mig vid 6 tiden, och så hade den dagen gått.

Det blev vila ifrån gymmet vilket var behövligt då jag under hela dagen kände mig aningen hängig och trött, idag känns det lite bättre, men jag är inte 100% bra, jag vet inte vad det är, jag har ingen feber iaf, skönt!

I eftermiddag ska jag försöka mig på ett axelpass, vi får se hur det går. Jag har nu IGEN hamnat i den onda cirkeln pga av mina eller ena handleden inte fungerar som vanligt. Jag tror att jag har nänmt det förut att jag har problem med handlederna...??? Jag börjat känna av dem nu igen efter att ha varit bra under och efter Thailand.

När jag körde triceps i tisdags och hoppade upp i dipsställningen gick första setet ok, ont gjorde det, men jag bet ihop, när jag hoppade upp för andra gången klarade jag en rep innan vänster handled vek sig och jag tappade greppet och ramlade ner.
Jag hatar att när äntligen träningen börjar gå bra så ska nåt jäkla skit hända....Jag har återupptagit mina tabletter mot lederna och hoppas på lite förbättring.

Jag har försökt att ladda upp lite bilder ifrån dagens promenad och ifrån mamma-dagen men nåt med bluetoothen strular. Försöker lägga upp dem senare.

Inga kommentarer: