19 april 2009

Önskas målare någon..?

Mätt, trött och nöjd med daggen. Så känns det just nu iaf...

Dagen började med att jag snozzade i nästan en timme innan jag drog mig ur sängen, jag hade träningsvärk i nästan alla muskler på min lilla kropp, så det skönaste var att bara ligga kvar o mysa. Träningsvärken är både på gott och ont, jag vet att jag har sovit ganska dåligt hela den här veckan och kanske inte ätit det bästa(vilket jag vet påverkar återhämtningen enormt), inte att jag har ätit massa skit utan snarare att jag har varit illamående och inte haft nån särskilld matlust, och NEJ jag är inte gravid!!

Väl uppe imorse slängde jag i mig lite frukost i min ensamhet, för Daniel åkte iväg och jobbade. Efter frullen hade jag tjänstgöring ute på gården, hela bostadsföreningen hade "gårdsstädning" tillsammans så jag har för första gången i mitt liv MÅLAT. Alla garage har jag varit och kladdat lite färg på;) Det var ju skitkul att rolla. När kl var 14 gav jag upp och gick in för att fylla påmed lite energi, spagetti och kycklingköttbullar innan jag cyklade iväg till gymmet för att möta upp Daniel.

Vi körde ett helt ok axlar, mage & vader pass innan jag trampade på hem igen.

In i duschen, marinerade kött och kyckling som vi ska grilla imorn (det blir så mycket godare om det får marinera lääänge.) På med kläder, fixa hår och smink och vidare ut till bilen där Tobbe & Nina väntade. Varsin plankstek på Buttlers, följt av lite godis och ngr timmars sällskapsspel sitter jag här och väntar på att få krama kudden:0)

Imorn väntar morgonprommenad, frulle, gymmet, lunch, massage hos NINA och sen blir det grillat här hemma tillsammans med Sandra, innan hon drar iväg på semester på måndag.

Sov gott!!!!!

6 kommentarer:

Petra sa...

Hej Millan! Vill bara rådfråga dig om en sak, hoppas du kan svara så gott det går...

Försöker bli av med fettet bl.a. runt magen (som jag la på mig under en asienresa.... hrm), helt enkelt omfördela andel fett och muskler på min kropp. Jag är inte tjock, men jag har lite störande underhudsfett.
Har blivit tokförvirrad av alla råd hit och dit, av low carb-kost, ketodieter... men har blivit pushad att testa, så nu har jag ätit low carb en vecka (med höjda ketonvärden som följd). De flesta kroppsbyggare och fitnesstjejer äter ju såklart en del kolhydrater för att orka, men jag är ju varken eller. Just nu äter jag 10 E% kolhydrater och typ 50-50 E% protein och fett (Blir ca. 30 g kolh, 170 g protein och 90 g fett)

Vet inte hur jag ska fortsätta? Jag har ju "ersatt" kolhydraterna med (nyttigt) fett, men ni äter ju knappt nåt fett alls när ni deffar?

Har du några goda råd, eller bara en allmän reflektion, vore jag evigt tacksam.

Många kramar från Petra

P.s Jag är 25 år, 175 cm lång och väger nu 59 kg. Det låter kanske inte så mycket, men jag har klen benstomme, och störande mycket underhudsfett! Man kan knipsa tag i valkar både här och där, haha. (Och jag vill som sagt inte bara rasa i vikt, snarare omfördela vikten)

Denicé sa...

Ååååå grillaaaaa....*dregel,dregel*....
längtar ihjäl mig efter sommarn, då ska de grillas hos mig med på vår supermysiga innergårn =)
Kram på dig vännen min!

Veronica sa...

Å det är ju så gott att grilla!
Har du något tips på marinad? Din ser ju så otroligt god ut!

Sara Broms sa...

Tack gumman=) Detsamma!=) åhhh va gott me grillat=)=) Din lilla mästerkock=) Ha de bäst! Kramar!!

Denicé sa...

MILLIS!! Du är utmanad på min blogg ;)
Kramen!

Millan sa...

Petra:
Det låter som om du är som oss alla tjejer, med samma "problem";)
Enligt mina kunskaper och min personliga åsikt så är E10% kolhydrater aldeles för lite. Det framgick inte av din kommentar om du tränar någonting eller inget alls...vore bra om du ville skicka ett mail till mig med lite mer uppgifter så skulle jag kunna ge dig lite mer tips;0)
Angående att "vi" knappt äter något fett under diet är helt fel, iaf enligt mig och min filosofi, fett bränner fett! Och äter man inget/lite fett så är det väldigt lätt att dra på sig sjukdommar då man ligger på lågt energitillskott under en diet...hör av dig till mig, Kram!
rambomillan@hotmail.com

Denicé:
Puss!

Sara:
:0) Hoppas allt är bra med dig... Kram!!

Veronica:
Hoppas du såg mitt inlägg som jag skrev i måndags ang grillning och mina marinader...;0)