23 april 2009

Suck o stön

Som en gamal tant känner jag mig idag. Jag gör inget annat än att bara gnälla. Är det inte för de onda handlederna så känner jag mig hängig men nu på kvällen blev varse om att jag levde när min smalben OXÅ började verka. Det blev såklart ingen gymträning pga handleden, så jag bestämde jag mig ändå för att gå en powerwalk. Efter knapt en km kommer de kära knölarna på benen och när de väl har kommit, så finns det inget att göra för att bli av med dem. Det känns ibland bättre att springa, så självklart joggade jag ist, till följd av håll de sista fyra km....Nu ska ni inte tro att jag la benen lite snyggt på ryggen och sprang hela vägen, eeh nae. Det konditionen lyser med sin frånvaro....Det var ju förvisso första löpturen den här säsongen, så lite tålamod så kan det nog gå att få till nån godkänd tid framåt hösten;0)

Tro inte heller att knölarna försvann, naerå de var kvar när jag stapplde mig enda hem tills jag kunde slänga mig raklång på köksgolvet.
Lite matbilder ifrån min kvällsmat...
Jättegod kall sås, kesella, vatten, dijonsenap, dill, salt & peppar

Det ser ut som en pizza, men det är en omelett med zuzzini, lök, minimajs och rökt lax. Pizza med vitlöksås?? Nopp, jätte god omelett med senapssås;) Det här var riktigt gott, jag kommer absolut göra om denna, eftersom vi har massor med lax i frysen.

Nu är det läggdax, dag att gå upp om drygt fem timmar....

Inga kommentarer: