27 april 2009

När suget är stort

och kroppens delar sätter sig imot, är bland det värsta jag vet. Jag var grymt laddad och sugen på ett axelpass i fredags eftermiddag, visst.....när handleden bara protesterar och vägrar att vara funktionsduglig under detta pass ville jag bara gråta. Det gjorde såååå ont, vad jag än gjorde, vilka rörelse jag försökte med så vill jag nästa dö. Bara lyfta stekpannan ger problem. Axelpasset gick sådär, visst genomförde jag ett pass för hela axeln men med lättare vikter för att försöka att inte belasta"för mycket"... När jag väl kom hem och Daniel fortfarande inte hade kommit hem ifrån jobbet så gav jag mig ut på en powerwalk innan vi åkte till Erica o Danne.
Lördag morgon, straxt innan frukosten...
Lördagens Hotell frukost på Grand blev en miss, det var bara attvänd i entrén. Det är tyvärr fullt och jag kan inte släppa in några gäster utifrån idag, sa tjejen i receptionen. Va??? Okej, vad gör vi av vårt mys nu då? Lite suck o stön och velande vilket annat Hotell vi skulle våldgästa så bestämmde vi oss för att åka till det lilla mysiga caféet där jag och mamma frukar äta frukost tillsammans=Sockerbagarna i norrtull. Inte lika mycket och lyxigt som på Grand, men mätta, glad och inte lika fattiga blev vi iaf!

Påväg till Frukost buffén

Daniel är lycklig över sina köttbullemackor

Trots det fina vädret åkte vi hem och storstädade (ibland behövs det oxå) innan jag åkte ner till stan och mötte upp Daniels syster Linda + kompis som var uppe ifrån Växjö och hälsade på. Mys i solen med en kaffe o glass innan jag åkte hem, tog en powerwalk och gjorde mig iordning tills vi skulle till svärmor på grillfest, mums.

Igår var jag grymt trött när klockan ringde och träningsvärk i vaderna gjorde att jag skippade morgonprommisen, så att Daniel och jag kunde äta frulle tillsammans.

Efter frullen åkte vi ut till Klinga där grabbarna körde sin Gocart tävling. Igår var det sommar! Första dagen som jag satt ute i bara linne. Självklart fyllde vi på energin i våra kroppar med härlig Thaimat ifrån Spicy Hot, vad åt jag tror ni????

Efter maten blev det en tupplur raklång på sängen, det kan vara så skönt ibland, men då max 20 minuter, inte 45 som jag låg. Jag hade nog kunnat sovit ännu längre om inte min telefon hade ringt och väckt mig. Under det telefonsamtalet vet jag inte riktigt vad som sas, förlåt Ingemar;0)

Två fina och lovande racerförare...

Är det varmt så är man värd en god glass Även Elina mumsade

Laddad och sugen åkte vi till gymmet för att rycka lite i vikterna så gått jag kunde med min handled. Gick helt ok, bröst och mage blev det. Inget personbästa precis men väl värt ett G. Vidare till affären för att fylla på kyl o frys innan dagen började ta slut.

Nu är det dax för mellis, kesellaröra med jordgubbar och kiwi!
See you soon

4 kommentarer:

Denicé sa...

Åååå hotellfrulle!!!
Exakt det har jag också tänkt göra här i stan nån dag. Dra till nån av våra hotell å käka frullen där, förbaskat trevligt å dundergött =)
Kram på dig Millisen !!!

Anonym sa...

Hej!

Jag har en fråga som inte har något med ditt senaste inlägg att göra.. Jag undrar va en kvinna som tävlar i fitness brukar ha för fett% när hon tävlar och vad hon har normalt när hon inte tävlar. Så där ungefär bara. Så undrar jag också om muskel%.

Millan sa...

Denicé:
Att bara få äte frulle nån annan stans än hemma kan vara riktigt lyxigt ibland. Ta med dig B någon lördagmorgon och myyyyys:0) Kram

Millan sa...

Anonym:
Personligen så har jag ingen aning om vad jag nu har eller hade när jag var i tävlingsform, det försvann liksom att mäta den i all annan planering inför tävlingen...Jag är jätte dåligt insatt vad man bör/ska ha...vi är ju alla olika likaså fett%.
Jag TROR att tävlingsform ligger straxt under 10% fett på vissa tjejer, och mellan 10-15% för andra. Fitness ska ju inte vara "stenhård"..
Många ligger runt 20% i "normal" form. Muskel % är inte lika lätt att mäta, finns en grej som heter Bodpod som man kan räkna ut bla, fett, muskler och vatten i kroppen. Jag vet att det har varit möjligt att göra ett sånt test på Pauluns center i stockholm om du är intresserad;)
Hoppas du fick något svar på dina frågor iaf:) Millan