02 april 2009

Tröttis

Va trött jag är... Jag har inte haft några problem med tidsomställningen efter att vi har kommit hem ifrån Thailand fram till nu. Just nu sitter jag o bara gäspar och ser fram emot frikat om 15 minuter. Förhoppningsvis får jag lite energi och ork till en händelserik eftermiddag. Kesellaröra med apelsin är en perfekt mellis

Jag är på min lia plats nu och ska börja med en power point presentation till en föreläsning som jag ska ha framöver. Den första föreläsningen jag ska hålla i kommer att handla om Kost & Motion. Det är ju ett så jäkla roligt ämne som jag verkligen brinner för, och att hålla föreläsningar tycker jag är riktigt roligt.

Jag har ordentlig träningsvärk i ryggen men framför allt i triceps o kanske något i biceps efter gårdagens armpass.

Igår var det fullulle ifrån morgon till kväll. Vaknade med svullna mandlar och ont i halsen, min fasa är syrrans halsfluss...Jag har aldrig haft halsfluss och ber till gud om att jag aldrig kommer att få det heller. Så min planerade morgonpromenad hoppade jag över.
Frukost och dusch och sen jobbade jag några timmar hemifrån framför datorn.
Cykeln var ett självklart val när det var underbart vårväder igår. Gympasset gick bra och det gick fort. Inte massa vila inte utan fullt ös;)
Påvägen hem åkte jag förbi Lidl och fyllde ryggsäcken med kesella, det är nåt som både jag o Daniel har saknat i Thailand:KESELLA RÖRA. Det är för mumsigt=0)


Cykeln gick vidare till

Proteinfabrikken

där jag passade på att fika med underbara Gulli, hon är helt fantastiskt rolig, vi hade skit kul (iaf jag, *fniss*) jag skrattade massor åt allt hon berättar.
Väl hemma stod mamma o väntade med mat ifrån Spicy Hot, mamma hade aldrig ätit därifrån tidigare, vilket jag tyckte hon borde ändra på;)

Lite mer plugg blev det på kvällen innan det var dax för kvällsmat och hänga en maskin tvätt. När klockan var 23.30 var jag lagom trött för att krama kudden gonatt.

Prosit, shit va jag nyser hela tiden, jag vägrar bli förkyld igen. Jag var förkyld innan resan och drog på mig en liten snorig näsa på resan så nu har jag haft mitt...Jag proppar i mig frukt, grönt och massa blåber och hoppas på det bästa.

Hej på er sålänge!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Millan!
Roligt att du är hemma igen så man kan följa din blogg igen :)
Härdomdagen köpte jag kesellan från Lidl, måste ju pröva.
Men när jag läste på innehållet så står det ju att det kolhydrater 3.9gram, varav från sockerarter 3.9 gram. Är detta något jag behöver bry mig mkt om? Jag äter alltid den "vanliga" kesellan annars, men har inte koll på hur mkt kolhydrater som kommer från sockerarter där?
Tack för en super blogg!
Kram Anna

Anonym sa...

Hej! vilken typ av kesella ska jag ha? försöker gå ner i vikt och tyckte att detta lät som ett perfekt mellanmål. Försöker få bort lite kolhydrater från min vardag då jag får i mig alldeles för mycket. Tacksam för hjälp :)

MVH Anna

Millan sa...

Anna:
Tack!
Du behöver inte oroa dig för dessa 3,9g. Dessa är mjölksocker = lactos. Det är alltså inget tillsatt socker. Samma som det finns i vanlig mjölk tex. I den på ica tror jag att det är 2,9g. Du behöver inte oroa dig!
Kram

Anna:
Du ska absolut hålla dig till LÄTT KESELLA!!
På ica finns det även smaksatta, jordgubb/lime och vanilj, dessa sorter har massa tilsatt socker och mycket högre fetthalt, håll dig borta ifrån dessa.
Smaksätt istället med valfri funlight eller frukt/bär.
//Millan