07 juli 2010

Blåbär vs Blåbär

Jag upptäckte nyss när jag gjorde iordning min kvällis, kesellaröra med bär. Att det är jäkligt stor skillnad på smak o konstens när det gäller de "amerikanska" stora blåbären. Jag har tidigare alltid handlat just dessa bär på coop. Men idag när vi handlade på Ica ville jag prova deras stora, odlade blåbär, men de var mycket sladdriga och ganska smaklösa. Lite besviken blev jag allt. Det blir att återgå till coops blåbär när vi kommit hem igen. Dessa blåbär är nog det enda som annars lockar mig till att handla där, annars älskar jag Ica!
Nu ska jag sleva i mig min kesellaröra, sen är det natti natti.
Om jag vaknar med en len, frisk o bra hals imorn....så lovar jag att det blir en promis. Jag hoppas hoppas hoppas!!! Jag längtar och saknar mina sköna promenader.
Puss!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Hej Camilla!
Appropå just blåbär :) Får du chansen åk till en odling och plocka dina egna.. Var och gjorde just detta förra sommaren och de hade nog fyra olika sorter och de smakade juvligt allihop :) En stor hink frös jag och min mamma ner för årets alla blåbärs behov (min favrit, till keson ^^) Men det var både en ny och rolig upplevelse sammt nyttigt för hela året.. Prova :)

Tack för en kul och inspirerande blogg :) Dina matbilder rockar!

Kram Sandra

Millan sa...

Sandra:
Tack gumman!
Visst är det underbart när man kan plocka sina egna bär, hoppas jag får möjligheten till det framöver..
Kram!