15 juli 2010

Jordgubbsflickan Millis

Startskottet gick i den mysiga lanthandeln där jag fick en liten "shopping korg"
Jippiiii, äntligen ska jag få plocka jordisar...Jag började lite ambitiöst med den klassiaka sitta-på-huk stilen...Men det blev lite jobbigt... så att sitta på rumpan var mer min grej (stadigt o bra)Det blev även ngr minuter på rygg i det underbara vädret.
Kan det bli bättre, solen skiner och man omringas av sommarens guld??! JORDGUBBAR!!!
Det blev en o annan liten gubbe som slank ner i munnen under plockningen ;o)
Inga liggsår direkt men en halv åker fick jag med mig iaf :D
En härlig liten shoppingkorg fyllde jag utom några som hellst problem upp.
6 liter fick räcka..har jag tur så kanske jag hinner med en plockning till innan vi åker hem ;o)Efter jordgubbsplockningen passade vi på att gulla lite med hönsena på deras gård :)

4 kommentarer:

Suzan sa...

åh så gott.. godaste gubbarna ever e dom man plockar själv! =)

john sa...

Undrar varför det heter jordgubbe? De växer ju faktiskt ovan jord och dessutom ser jag inga likheter med någon form av gubbe whatsoever :)

Lina Sirén sa...

Så härligt ni har det vännen! Massa kramar från söder!

Millan sa...

Suzan:
Visst är de;o)

John:
Jag håller med dig, jag har själv funderat på ordet jordgubbe många gånger och förstår inte hur de tänkte när de satt ner och kom fram till att jordgubbe var det perfekta namnet till detta underbara bär?! :)

Lina:
Tack gumman hoppas ni har det bra på er semester oxå!!
Puss!!!!