07 juli 2010

Nu är det semester

Solen värmer, gassar o bränner just nu på min beiga kurviga o slappa kropp. Har inte blivit ngn sommardeff här inte. Jag älskar livet goda alldeles för mycket just nu. Jag Njuter av livet, maten, sällskapet och vilan...ja jag har äntligen kommit till den punkt då inte alla dygnets timmar kretsar runt mat, träning, väga, mäta, ångest och dåligt sammvete. Visst är jag större än jag någonsin har varit (tror jag) men jag mår bra nu. Jag älskar livet just nu, och vill njuta ett tag till innan jag känner mig redo att ändra o göra någon ändring.
Visst känner Jag en sorts lycka i att vara smal o deffad, då känner jag mig betydligt snyggare o finare än jag gör idag. Men är det viktigaste i livet att vara, uppleva och känna sig snygg?? Vare sig det är för min egen skull, eller någon annans? Är det äkta och livslång lycka? JAG tror inte det, inte för mig iaf. Ta vara på varje dag och Njut av det du sätter värde på. Det gör Jag!!

Äntligen känns min förkylning mycket bättre idag. Det var underbart att börja morgonen eller rättare sagt förmiddagen med en skön kort promenad. .
Nu ska jag gassar ngn timme till i solstolen innan det blir att hitta på nåt skoj av den här fina dagen ;)

6 kommentarer:

Elin sa...

Åh vilket bra inlägg, precis vad jag behövde såhär med lite bikini ångest. Jag mår bra och det är de viktigaste. Kram /elin

Denicé-Fitness sa...

Uuunderbart darling! jag känner likadant, ÄLSKAR LIVET =) Så himla skönt att bara få vara, love it!

Hoppas du får en underbar semester hjärtat! Tackf ör en underbar helg, PUSS!

nenne sa...

Underbart inlägg och skrivet Millan!
så ärligt och skönt att läsa det =)
Ville bara säga det

Ha det fortsatt fint i sommarvären
kram / nenne

Johanna Berggren, sa...

Precis som du skriver, man skall göra det man trivs bäst med,all lycka.
Johanna.

Lina Sirén sa...

Det gör du helt rätt i vännen! Jag är också rund och go, men just nu finns ingen motivation för att sommardeffa. Finns så mycket annat härligt att fokusera på ju!
Ha en riktigt skön semester vännen!

Massor av kramar!

Millan sa...

Elin:
Helt rätt gumman!!! Vi är fina o bra som vi är, visst?!!! Oavsett form o mönster...
Kram

Denicé:
Mitt min darling!!! Du ligger alltid en nivå högre än mig på snyggskalan... ;D
Puss

Nenne:
Tack, hopps du har en varm o skön sommar oxå.
Kram

Johanna:
Visst är det så..jag är glad och lycklig just nu. Och det tänker jag ta vara på. Skulle jag sätta mig ner och granska och känna efter på alla nivåer skulle jag säkert bruta ihop och ångesten komma krypande..men jag vill inte det nu. Jag njuter för mycket av ALLT just nu och tänker fortsätta med det, ett tag till iaf, tihi;o)
Kram

Lina:
Vi är vackra och fina som vi är! Vi är samma bruttor ovsett synliga revben eller inte, visst?!
Stor Puss o Kram till dig!
Hälsa Calle