08 juli 2010

Midsommar bilder

Jag satt o gick igenom kameran och hittade lite bilder på några av mina fina vänner som jag firade midsommar med. Bjuder på ngr midsommarbilder.
Liten enkel lunch tillsammans med Daniel, Linda och JannieOh ja Jannie du garnerade laxen jättefint! (...Nu fick du din uppmuntran här på bloggen som du ville ha ;o) tihi )Jag fick ett helt underbart gott surdegsbröd av Jannie som hon hade tagit med ifrån sitt bageri i Stockholm, helt underbart!Efter lunchen packade vi in oss i bilen för att åka ut till Finspång där kvällen skulle avslutasVi grundade inför kvällen med lite Celsius Jimmy + son och Linnea njuter i kvällssolen innan maten serverades. Efter maten stod Marcus för efterrätten. Marängbotten, grädde, jordgubbar, pistagenötter och chokladsås, sliskigt och gott!Självklart hade vi en 5-kapLinda, hur gick detmed grodan?? Blev det någon prins?Vi andra svullade i dessert, godis och pepsi...meddans Daniel njöt av 2 egna stora brie bitar, kex och vin! Jag vet ingen som älskar brie så mycket som min darling.
Det blev en väldigt lugn och sansad midsommar till skillnad mot tidigare år och som de andra flesta brukar fira...
Vi var 11 st:
Varav 1 endaste var lite berusad......
2 st var barn, 1 smuttade på vinglasets kant, 1 lyckade få i sig ett helt glas vin, 1 hade snapsat massa redan till lunchen och började bli trött o kanske lite bakis och valde att avstå kvällen dryck, 4 st gick på diet & 1 st var gravid!!!
Inga stora fylleslag där inte ;o)Vackra o fina Linda valde att lämna Linkan för att fira midsommar tillsammans med oss Norrköpings tokar i Finspång, vilket passade henne bra då bebisen i magen inte var så sugen på hejbaburiba..Mmmm, en go o mumsig frukost alá midsommardag!
Proteinvåfflor med keso o kesella.

Inga kommentarer: