22 juli 2010

Nu är jag trött

Daniel har just avslutat en underbart skön massage på min stela o hårda bröstrygg och onda o ömmande fötter. Hela 75 minuter!!! Jag har verkligen gift mig med den bästa.
Jag tror att tisdagens ryggpass och gårdagens biceps o triceps pass (som btw tränades med lillasyster Sandra som äntlig har hittat tillbaka till gymmet;o) ) kan ha satt sina spår i musklerna... Även dagens spänningar inför o under min mormors begravning idag kan säkert ligga bakom min "gamla" o sargade kropp.
Begravningen var iaf väldigt lugn o fin. Mycket blommor i alla olika färger o former, vackra psalmer och trumpetsolo.
..Äntligen får nu mormor o morfar vara tillsammans igen!
Jag hade tänkte åka till gymmet efter kyrkan och mat/fika stunden, men klockan sprang iväg och hann att bli 18 innan jag kom hem och jag var du helt slut. Hur mycket jag än försökte känna efter ifall jag kunde kavla upp ärmarna och klämma ut en liten sista gnutta energi för att kunna bege mig till gymmet, men Nej, gick verkligen inte. Jag passade på att bara slappa och göra ingenting här hemma, det kanske är det bästa efter en begravning av min "sista" gamling i familjen ändå..Nu är alla mina mor o farföräldrar i himlen..
Det har varit en lång dag med mycket intryck, nu ska jag krypa i säng, Puss på er!

1 kommentar:

john sa...

Bra tänkt! Nära och kära behöver både omtanke och respekt under dessa tyngande dagar.