26 juli 2010

Mästerkocken har varit i farten igen

Köttfärsås till min Daniel
Taco till mig

Riktigt god o fin nötförs
Visst är det härligt när de även kan garantera att nötfärsen är en "kär vän i köket".
Jag vete fasen om jag kände någon kärlek i köket förut..? ;o)Favvo kryddan, passar till nästan allt! Det blev lite kvällsträning, trots att jag kände mig trött till en början. Men jag piggnade ganska snart till efter lite egopepp och ngra piller, bcaa och koffein..
Det märks så klart o tydligt att folk är lata, slöa och gör allt för att undvika gymmet nu på sommaren..jag tror att vi var 10 st på hela gymmet.
Idag var det iaf brudarna som rockade fett ordentligt.....
Min favoriter på gymmet alltid lika pigga, glada, snygga och starkare än Mig!!
Nina o Linnea!!!!
Som alltid ser jag ut som stryk när jag tränar, svettas, stonkar o tar i, ingen skönhet här helt enkelt! :D
But that´s ME!!
Som sagt det syns vilka som är på gymmet för att träna och vilka som sert det som ett fritis..tihi..
Linnea kämpar som satan med dagens triceps träning och Nina hänger som en liten apa uppe i chins räcket..
Dessa brudar är så seriösa att de skriver långa o spännade memoaren i mellan seten, i nåt som kallas "tränings dagbok.." jag är nästan lite nyfiken på deras berättelser..Och så var det det där med fritis, jo grabbarna tycker att det bästa med att vara på gymmet är att få umgås :o)Japp, öven i hörnen står det grabbar o hänger. Här har vi Marcus som tycker om att vila, haha Uppladdning med prottedrink innan gymmet!
..........................
Igår kväll var vi över hos Tobbe o Nina o grillade LITE i all enkelhet.
2 st Fläskfilé, entrecoté, tigerräkor, kycklinghamburgare, halloumiost, grönsaker.....sallad, tzatsiki, kesella mm mm.
Grillmästarna för kvällen
Natti!

7 kommentarer:

john sa...

Skall jag vara helt ärlig så tror jag knappast någon skulle äta köttfärs ifall man visste vad den innehöll. Känns nästan som lite fiskpinnevarning. Själv köper jag färs från en närproducerande leverantör som råkar vara en familjemedlem. Skillnaden är ENORM mot den kvalité som erbjuds av handeln.

En annan sak som bekymrar mig är varför industrin fyller förpackningarna med kvävgas eller koldioxid. Jämför man det kött som jag köper (som för övrigt luktar blod av förklarliga skäl) så är industritillverkat kött nästan luktfri. Varför kan man undra.

Fia, Göteborg sa...

Hej tjejen!

Följer din blogg lite då och då. Får inspiration till min egen träning och hälsa - det gör mig väldigt glad!

Nu undrar jag såååååå varifrån kammoflagebyxorna kommer som tjejen på bilden har på sig.... vill så gärna veta! :)

Fortsätt på samma sätt med din blogg!

Fia

CANDY A LA TRÄNINGSFREAK sa...

testade dina protte-pannkakor idag! Jäklar vad mumma!

Daniel sa...

John:

Är rätt stor skillnad om du köper Euroshoppers 17% "nötfärs" som är fraktad från Irland eller om du köper mager nötfärs från tex. hälsingestintan eller blåkusten.
Att säga att "handelns" köttfärs är skit rakt av köper jag inte. Som vanligt får man vad man betalar för..

Att vissa (inte hälsingstintan) använder koldioxid är ju för att förlänga hållbarheten med ett par dagar och att hålla bakterier borta. Men det kanske finns nåt negativt med koldioxiden?
Ett annat "problem" är att köttfärs väldigt snabbt tappar sin röda färg om det utsätts för syre (det röda pigmentet oxiderar) och då tror de flesta konsumentener att köttet är dåligt, med resultat att de väljer Euroshoppers vakumförpackade 17% från irland framför det närproducerade..

Men jag håller med dig om att det finns produkter som inte håller måttet på långa vägar.

Mvh

Nina sa...

Tjena Fia!

Hoppas allt e på topp! Mina "kammobyxor" e från ellos för ett par år sedan. Men både gina tricot o bikbok brukar sälja ett par sådana nästan varje år. Även betterbodies har ett par. Hoppas du hittar några.
Ha det bra! MVH Nina
ninatraining.blogg.se

John sa...

Daniel:

Nä, det är väl dumt att generalisera men jag fick en hel del vatten på kvarnen då en nära vän börjat jobba hos en av världens ledande köttproducenter. Han paketerar främst köttet och därför har man fått höra en del.

Givetvis finns det undantag med allt men jag är så trött på allt fusk inom livsmedelsindustrin.

Får helt klart testa leverantören som du rekommenderar.

Millan sa...

Visst är det härligt när mina läsar hjälper till och svarar på frågorna!! :)