16 februari 2010

Bilder ifrån helgen i Växjö

Världens finaste svägerska Linda o hennes man Thomas som vi alltid bor hos när vi åker till Växjö. Där även vår överraskningsfest för Peter hölls i lördags.Vi började festen med fika...Peters favvo TÅRTA!Jag gillade mer pajen, med vinbär, björnbär, blåbär o hallon!! Till kvällen hade vi gjort en liten bufféAvokadosalladMitt uppdrag till alla middagar o fester, att baka Foccacia!!! Här med rosmarin o massa flingsalt, jag gjorde även ett till bröd med timjan o flingsalt.
Jag utgår till viss del ifrån Leila Lindholms recept, men som vanligt har jag gjort om det lite till mitt eget;)Vår lilla buffé som vi hade fixat och styrt med helt själva!KycklingRostbiff, parmaskinka, chorizo, två sortes olika rökta skinkorMin 1:a tallrik... ;o)Kvällens födelsedagsbarn, Peter!!!Vi hade blindtest och provsmakade olika snappsar, tjejerna hade 1 rätt av 4...jag säjer bara FY F--N för Bäska droppar, Bläääääää. Självklart blev det lekar o tävlingar på kvällen, tjejerna mot killarna...Vi förlorade:(
My Love!!!Kvällsmaten på fredagen.
En god Bento låda

3 kommentarer:

Sofia sa...

Livsfarligt att titta in i din blogg så här på kvällen! Gah, nu är jag hungrig....

Tack för att du är en inspirationskälla!

Anonym sa...

Duktiga ni varit. Maten ser strålande god ut...
Inspirerande och roligt att läsa din blogg som vanligt:-)
kram Tirre

Millan sa...

Sofia & Tirre:
:o)
Tack söta ni!!!
Kram Millan