11 februari 2010

Grötfrukost

Jag sitter just nu och mumsar i mig min goda gröt. Eller jag vet inte vad jag ska kalla den,
"Gröt Fluff" kanske?!
För er som inte tycker om gröt kommer gilla den här frukosten iaf, den smakar inte gröt utan bara Gott! Haha, bra förklaring va;o)
Jag blandar havregryn + kruskakli och massa kanel, in i micron till en nästan soppliknande konsistens.
När gröt-soppan är klar har jag i massa bär (idag blev det vinbär, hallon, björnbär och blåbär samt 1/4 mango) bären tinar i gröten.
Under tiden vispar jag upp kasein fluffet med elvisp i några minuter.
Toppa gröten med fluffet..
Antingen låta det ligga på toppen och ät fluff med gröt, eller gör som jag, BLANDA!
Självklart måste jag toppa med mina fovoriter just nu:
Gojibär & rostade pumpakärnor!

Mums!!!!!!!!!!!!

Perfekt frukost att åka till gymmet och träna på:D

14 kommentarer:

maria sa...

för det första vill jag bara säga du är min förebild, verkligen! Gör dagen att läsa din blogg, blir peppad till tusen när jag går till gymmet!:)är också en liten tjej som drömmer att bli stor och satsar hårt med min träning och har en dag ett mål som jag ska uppnå, tacl för en blogg som ger mig motivation!
har ltie frågor:

vad använder du för kaseinpulver?
sysslar du med kostupplägg?
hur lång är du?

Browneyedgirl sa...

Hejsan =)
Gillade verkligen din blogg. Den seglar till favoriterna, ha en skön dag!
www.metrobloggen.se/browneyedgirl

Ebba sa...

Fy så gott :D

Alexandra sa...

SÅ inspirerande att se du kämpar på som vanligt trots allt tråkigt som händer runtomkring dej Millan! :) starkt jobbat!

Jenny sa...

Det såg riktigt gott ut! Var du fluffet på rent kasein? Vilket märke? Har velat testa men har bara hittat så himla stora burkar med kasein... Kan du rekommendera nån liten burk?

Tack för en kanonblogg :)

Kram Jenny

http://millbergskan.blogg.se

Anonym sa...

Älskar också din blogg!!!
Får inte min fluff lika fluffig som din..
Din frukost idag såg jättegod ut!
kram Tirre

Anna-Maria sa...

Nu behöver jag Millans hjälp alltså! Läser till Brandingenjör och sitter på universitet och räknar hela dagarna. (Kul va?) Vill gärna börja göra storkok på helgerna så att jag kan ha färdiga matlådor för hela veckan. Gärna när det gäller både lunch och middag då tiden alltid är knapp... Kan du ge tips på hur jag kan laga stora mängder kyckling, kött och fisk? Typ hur jag ska marinera osv. :) Alla tips är guld värda!

Kram på dig! Och du, kämpa på för en vacker dag kommer vändningen ;)

Millan sa...

Maria:
Oh my god, tack snälla gumman!!!
Jag använder lika olika kaseinpulver, bla ifrån Proteinfabrikken, Fairing och Allstars..
Jag är 158 cm kort;)
Japp, jag kan nog hjälpa dig med ett kostupplägg, skicka till min mail vad du är intresserad av så ska jag kika på det..
Trevlig helg!!

Browneyedgirl:
Tack, kul att du gillar min blogg. Jag ska ta o kika in på din sida oxå.

Ebba:
Mummms!

Alexandra:
Tack, jag försöker att hålla mig syselsatt så att jag inte bara sitter och låter gråtta ner mig djupare än vad jag är jst nu...
Hoppass du får en fin helg!
Millan

Jenny:
Fluffet som jag har där på bilden är ifrån Fairing och säljs i 750g påsar. Lagom storlek tycker jag.
Jag ska titta in till dig...:D
Kram

Tirre:
Jag tror hemligheten är att snåla med vattnet till en början för att kunna spä lite försiktigt och framför allt vispa mycket och hårt...Lycka till.
Kram

Anna-Maria:
Tack, va glad jag blir att du tänker på mig när du behöver fixa dina lådor..Jag tror att du kan hitta lite tips o recept under ettiketten "recept" men jag kommer nog troligtvis att fortsätta med mina matlådor o storkok, så det kan nog dyka upp ett o annat framöver...
Millan

Emma sa...

Ser riktigt smarrigt ut! Ser ju ut som en bakelse!! Antar att det inte smakar riiiktigt så, men man äter ju med ögonen med, hihi. Måste testa =)

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Det där var ett bra tips! I och för sig älskar jag gröt som den är, med rivet äpple och kanel. Men jag brukar ta lättkesella till istället för mjölk. Så får man mer proteiner i sig.

Kanske ska prova ditt "fluff", det såg helt klart gott ut!

Trillingnöten sa...

Det ser ju supergott ut. Tack för tipset!

Anonym sa...

Hej! jag gillar din blogg starkt, läser den verja dag. tycker du är så himla fin också!! jag håller på o tränar själv, en saml som en sparris.. men har drömmen att ha en kropp som typ din. haha, höga mål.. 180cm på 50 kg :p omöjligt borde det inte vara.. försöker att äta så mycke ja kan.. protein pulver 2 ggr om dagen, samt ett kvälls protein. + hård träning 5 dagar i veckan =)

Millan sa...

Emma:
Inte en bakelse kanske, men ganska nära någon annan form av desert.. ;o) Jätte gott!

Karin:
Du måste prova!
Kram

Trillingnöten:
Varsågod, tihi:) Lycka till!

Anonym:
Åhhhh, tack snälla Du för dina otroligt fina ord om mig!! Va gullig du är;o)
Nu vet ju inte jag hur du ser ut, men att du väger 50 kg och är 180 cm lång låter lite för lite..det finns inte så många knep för att bygga på sig massa (muskler) o gå upp i vikt än att träna hårt och äta mer energi än man förbrukar. Jag tycker du ska kämpa på och inte ge upp, så tror jag att du kommer dit du vill en dag.
Stort Lycka till!!!
Millan

tove sa...

Hejsan Millan!
Jag har försökt gång på gång att få ditt fluff med kasein. Men mitt blir som små gryn i och ditt ser ut att vara vitt och slätt, hur bär du dig åt.

Hur lång är du? Av din blogg har jag förstått att du inte deffar nu utan bulkar, vad äter du då?
Svara gärna på min mail eller bloggen..
kramar Tove