05 februari 2010

Ont & Trött

Det blev ingen handling, det blev ingen runda på stan, det blev inga förberedelser inför imorn, det blev heller ingen träning idag!
Istället har jag sovit...jag har haft & har fortfarande så ont i kroppen så det enda rätta var att lägga mig på sängen och försöka sova bort smärtan.

Jag har sedan barnsben haft ont i musklerna och mina leder, med jämna mellanrum. Värst är under höst och vinter halvåret och då jag har som ondast och mår som sämst är vid kraftiga väderomslag.
Så som det var varit nu dessa dagar. Minusgrader - plusgrader - minus igen...
Det är en så svår och obeskrivlig känsla som jag känner i Hela kroppen..jag vill bara krypa ner i sängen och ha en varm filt över mig.
Det kommer bli en lugn kväll framför tvn, troligtvis hämtar Daniel nägon mat till kvällen för jag orkar inte laga nåt idag. Jag känner igen mina ömma o värkande punkter på dessa bilder. Plus att mina händer och fötter är jättesvullna. Jag har ingen bra känsel och knappast någon greppförmåga i händerna just nu..Innan jag åkte till gymmet igår apade jag mig framför spegeln med kameran i högsta hugg Jag blir glad när jag tänker på att träningen igår gick så jäkla bra!!!

2 kommentarer:

karin sa...

Det låter som att du har rematism. Precis så som du beskriver med väder omslag o ont i kroppen har min mamma o hon har rematism. Har du kollat upp det hos docktorn??

Millan sa...

Karin:
Jag har inte varit hos läkare, men funderar skarpt på att boka en tid . Jag misstänker att det kan vara en släng av reumatism som jag har lyckats få. Min mamma har fått diagnosen fibromyalgi så jag har kanske, ev fått några stänk av detta oxå, vem vet.
Mvh Millan