03 februari 2010

Sista rycket..

...innan jag ska ner till stationen och hoppa på tåget passar jag på att fixa lite mat o annat styr i köket.
En kalkonsallad med ägg o keso får bli mitt resgodis...
Finns det någon godare sås/röra en guacamole?Som vanligt har jag inget recept jag följer utan tar vad jag hittar i kylen.
Idag blev det 2 1/2 avokado, 1 vitlöksklyfta, 1/4 hackad lök, 1 tsk sambal, 2 tsk pressad citron, 1 msk kesella + lite örtsalt.
Den blev underbart god idag, skulle kunna ta en sked o bara äta direkt ur burken :D
LITE kesellaröra!
2 kg kesella och 3 dl funlight, jordgubb.
Bra att ha färdigblandat i kylen, perfekt att bara ta o sleva upp i en skål till mellis eller kvällsmålet.



Nu ska jag packa det sista i väskan för en övernattning hos min underbara och fina vän Jannie!! Får se vad vi hittar på när jag kommer fram?? En natt på stan i Sumpan kanske inte är något alternativ, det blir nog att krypa upp i soffan och mysa tillsammans med en kopp te..eller vem vet vad???

Imorgon ska jag på min första arbetsintervju, känns nästan lite pirrigt;o) Men det kommer nog gå bra, jag kan inte göra annat än att bara vara mig själv.

6 kommentarer:

Mamma Fia sa...

Lycka till Hjärtat!!! Det kommer gå bra.... Stora lyckoKramen //Mamma

Anonym sa...

Lycka till!!!
kram Tirre

Julia sa...

Ojoj, det var ingen liten laddning! Köper du ngn monsterförpackning med kvarg?

Millan sa...

Mamma:
Kramis!

Tirre:
Thanx, Kram!

Julia:
Jag köper min kesella på Lidl, 500 gram för typ 11 kr..
När jag handlar passar jag på att köpa lite ordentligt, det brukar bli ett helt flak, dvs 12 x 500g = 6kg! :D //Millan

Karin - Fitness och Hälsa sa...

Mmmm, vilka goda röror! Jag är också galet förtjust i både guacemole och kesella med bär eller FunLight. Det och hummus är helt klart de godaste röror man kan tänka sig! =)

Visst är kvarget på Lidl bra?!!

Millan sa...

Karin:
I LOVE Lidls kesella!!!
Kram