17 februari 2010

Ingen morgoncardio

Idag heller....kroppen strejkar fortfarande:(
Jag som tycker om att kliva i mjukisbyxorna, slänga på mig en t-shirt och hoppa upp på trampmaskinen och köra ett litet pass på 30 minuter innan frukosten för att liksom "väcka" kropp i sinne...men när jag de senaste dagarna har kravlat mig ur sängen vill min rustning hellst bara sätta sig lite bekvämt o vila. Jag känner att jag både låter o rör mig som en gammal pensionär just nu....jag hoppas det känns bättre i eftermiddag, jag är sugen på att ta mig till gymmet en sväng. Ikväll ska vi till svärmor på middag och prata om Thailand....de åker på fredag till samma ställe som vi va på förra våren så lite "att tänka på" ska vi prata om... :)

Jo just det, var det semeldagen igår??? Jag har ingen aning, det är verkligen inget jag tycker om längre. Allt kladd, klet och gegga har försvunnit ifrån mina smaklökar. Förr älskade jag tårtor o bakelser, nu föredrar jag hellre en torr kaka.
Frukost!!!!
Kaseinprotein o vatten, rör jag op så pulvret löser sig.. När det har löst sig o blivit en gegga ställer jag in den i kylen så att det gryniga sväller o försvinner..











Gröten gör jag ganska lös och låter stå framme o kallna när jag har kört den i micron.




Jag använde idag havregryn o kruskakli + kanel


När kaseinet har stått i kylen en
stund vispar jag upp det ordentligt till en tjock fluffig massa. Jag rör ner den i gröten och toppar med mina favoriter, BÄR i mängder + rostadepumpakärnor & gojibär.











4 kommentarer:

Julia sa...

Såg riktigt gott ut! Skall testas. :) Vad använder du för kasein?

Ibland behöver ju kroppen vila fastän det är sjukt frustrerande, men jag tycker oftast man är starkare efter att man vilat ordentligt. =)

Elena sa...

HEJ!

*Hittade* din blogg idag och jag måste bara sgäa att jag älskar den!
Jätte bra recept!
Jag har några frågor som jag hoppas att du kan besvara =)

Jag tränar INTE men jag äter nyttigt varje dag, äter aldrig potatis pasta ris. (är ganska smal)
Det jag undrar är:

Hur många gr kolhydrater ska en vara innehålla som max *om man vill vara extramt nyttig* speciellt till middag.
Vad är nyttigast lätt kesella eller mini keso/ varför är det så att alla som tränar inom fitness äter det?
Känns som att jag inte inte ritkigt har något grepp om allt!
Tacksam för lite hjälp :)

Rebecca sa...

hej hej, först vill jag tacka för en suuper bra blogg.

Jag har en fråga, hur gör du din gröt+fluff? har läst flera gånger men förstår verkligen inte..


MVH Rebecca

Millan sa...

Julia:
Just nu använder jag Slow Protein ifrån Fairing.
Millan

Elena:
Skicka ett mail till mig så ska jag försöka hjälpa dig;o)
Millan

Rebecca:
Tack!!!
Vad är det du inte förstår, jag som tycker att jag har varit så pedagogisk jag bara kan:)
Gå in under "Fluff" ner till höger, läs igenom alla mina inlägg om just fluffen och försök igen.
Millan