12 maj 2010

Bildbomb ifrån helgen i Göteborg

Del 1
Hela gänget påväg till Ullevi på lördagskvällen för att titta på Speedway GP i regnet.. Vår reseledare för kvällen har koll på gruppens alla biljetter, papper o handlingarDet var KALLT!!!! Trots dubbla byxor, fodrad jacka, fleecetröja, handskar o scarf så frös vi efter fyra timmar i regnet...
Som en uppstoppad korv...;)
När regnet ökade åkte även kepan på
Dessa nakna dårar, ligger nog sjuka till midsommar skulle jag gissa på...

In action
Kvällen avslutade vi i baren på Hotellet, Gothia Towers.
Jag slog på stort och beställde in en spetsad cola light....spetsad med två skivor lime!
Lite nattmat lyxade Daniel till med; räkmacka för 179 spänn....
Jag var tvungen att fingra o titta på bordsarrangemangena för att få lite vårinspiration:)
Amen hallå.....?vem sprang jag inte på i foagén!
Maaaartin Stenmark:D
Även Magnus Uggla snurra runt oss två gånger under tiden då vi slappade i sofforna innan vi kröp upp på rummet
På söndagen tittade solen fram och gav oss en mysig dag i det fina Göteborg.
En rundtur på "Paddan" var ett givet kort
2:a världskriget hade kommit till staden...eller var det en filminspelning??
Bästa båten efter en diet....FRI BULK!!!!
Hahaha
Ett stort polispådrag möttes vi av i parken längs Avenyn
Innan bilen gick hemmåt avnjöt vi en otroligt god och fin lunch iform av en italiensk brunch tillsammans på restaurang Incontro
Jag älskar buffé :)

2 kommentarer:

Mamma Fia sa...

Så många fina bilder och så fin du är! Är det svårt att vara stolt mamma...Nej:)Kram

Jenny sa...

Jag bodde på Gothia för någon månad sedan eller så, gillade det skarpt! Särskilt frukosten :) Ni verkar ha haft en härlig helg, mys! Kram Jenny