18 maj 2010

Pre Workout

Jag tänkte införa "veckans vara", eller "veckans tips".
Där jag kommer presentera en produkt som jag gillar eller själv är lite nyfiken på ifrån ifrån TopFormulas stora sortiment!!
.......................................................
Denna vecka vill jag lyfta fram denna produkt:
Pre Workout
Jag är helt fast. Jag vill bara skrika ut,
JAG ÄLSKAR DENNA PRODUKT!!!
Jag har aldrig provat några droger, jag har ingen "farlig o syndig" last (förutom choklad o bröd..tihi) men DENNA är min nya drog!
Jag blir glad och pirrig i kroppen ca 20 minuter efter att jag har druckit upp min dos...det spritter och sticker i kroppens alla delar. Allt ifrån ansiktet, öronen, smalbenen till UNDER fötterna.
Jag har aldrig tidigare använt mig av någon pre workout produkt, bara provat nga andra märken, men jag måste erkänna jag är kär i denna burk!!
Smaken är god (syrligt päron), jag blir glad, pigg, pirrig, och längtar efter att få ta denna och åka till gymmet, kan man göra annat än att älska den.
...................................

Lite info ifrån hemsidan http://www.topformula.se/
TopFormula Pre Workout tar din träning till nästa nivå! Du får grym energi och ett pump som gör att du orkar de extra seten...

- En av marknadens bästa Pre Workout produkter
- Kraftig ökning av din prestationsförmåga under träning
- Mer muskelkapacitet snabbare
- Lättdrucken med god smak

TopFormula Pre Workout är en så kallad pre-workout produkt speciellt framtagen för att maximera resultatet av din träning. Kombinationen av verksamma ämnen ger dig ökad mental skärpa och tränigslust, extra energi och ork, snabbare återhämtning mellan övningar och mindre mjölksyra. Du orkar de extra set och repetitioner som krävs för att dina musklar ska utvecklas maximalt.

Tri-kreatin malat och Beta alanin ger dig snabbt tillgänglig kreatin i musklerna och ökar din styrka och uthållighet och möjliggör frisättning av musklernas energilager. Beta alanin i kombination med kreatin ger ett kraftfullare resultat än enbart kreatin eller enbart Beta alanin. Kreatin och beta alanin ökar också muskelns buffertkapacitet vilket är viktigt för att kunna neutralisera den mjölksyra som uppstår vid hård träning.

L-Arginin AKG, Inositol, L-Citrulin malat och Taurin stimulerar produktionen av kväveoxid (ON) och ökar celltrycket i musklerna vilket ger pump och volym till dina muskler. Ökad mängd kväveoxid har en positiv inverkar på din träning speciellt genom att öka blodflödet och transporten av näringsämnen och syre till musklerna vilket är extremt viktigt vid träning. Kväveoxid påskyndar också proteinsyntesen i musklerna vilket påskyndar återhämtningen och muskeluppbyggnaden efter träningspasset.

L-Tyrosin, Acetyl L-Karnitin och koffein ger mental fokus och skärpa samtidigt som koffeinet har positiv effekt på hjärnan och blockerar trötthetssignaler. Detta gör att du får energi och träningslust, på så sätt kan du hålla ett högre tempo och en bättre fokus genom hela träningspasset.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, den blev man väldigt sugen att prova. Men du känner inte av den höga halten koffein om man tar den senare på kvällen när man ska somna tänkte jag? Jag har själv provat ripped caps från wnt, och om jag tog den på kvälls passen kunde jag ej somna på kvällen.. // Linda

Cecilia sa...

Ouh! Spännande produkt! Du är verkligen duktig på att göra reklam, vill ju klicka hem direkt :-P

Just nu har jag dock precis fått hem en burk BSN NO-Explode som ska testas.
Skulle man kunna kombinera Top Formulas Pre Workout med Kre-Alkalyn?

Cecilia sa...

Fråga nr.2:
Ska man ta produkten på vilodagar eller räcker det med intag innan träningspassen?

Ivan sa...

Skulle gissa det är 250 mg koffein per portion som tillför mkt energi...tror inte det är många pre-workouts som har så mkt koffein. Ska beställa och pröva, tack för tipset=)

Sara Johansson sa...

Heej!:)
Jag lever mer eller mindre för träning och är inne i en ja, deff-period kan vi kalla det och det ger grymma resultat :) Dock börjar de sista kilona sitta väl hårt och jag kämpar för att bli av med dem men ofta tryter också orken så när ajg såg den här pre-workouten du skrivit om så blev jag väldigt intresserad:) Hittar dock inte vad den innehåller per/portion sett till protein, kolhydrater osv? Vore tacksam om du kunde hjälpa mig!:)

Ha en fortsatt fin lördag :)

Millan sa...

Linda.
Nej, jag är ganska van att inta koffein på eftermiddag och kväll. Både i form av kaffe, men även koffeintabletter. Så denna pre workout märker jag ingen större skillnad på senare efter passet. Jag tror att jag kämpar och gör mig av med allt koffein under mina "lyckopass"...

Cecilia:
Tack, kul att höra att jag får fram mina känslor och budskap om denna fina produkt.
Visst kan du kombinera pre workouten tillsammans med Krealkalyn om du känner att du vill o behöver ha så mycket kreatin.
Pre workouten innehåller ju kreatin oxå, men jag ser inte att det skulle vara några problem att ta båda, i rimliga mängder.
//Millan

Millan sa...

Sara:

Självklart kan du använda Pre Workout produkten även under deff. Gör helt klart att du orkar lite mer på gymet =)
Bli däremot inte rädd om du under tiden du använder produkten skulle öka lite, lite i vikt. Det är helt normalt då kreatin binder en del vätska.
Pre Workout produkter innehåller några gram kolhydrater per portion för att få en insulinutsöndring vilket hjälper till att driva in kreatinet i cellerna.

Cecilia:
Jag skulle använda Pre Workout på träningsdagarna och kre-alkalyn de andra dagarna för att hålla kreatinnivåerna på topp.