31 maj 2010

Lördags myyys

Lördag är ju alltid lördag. Även om jag fyllde år igår (söndag) så gick jag o Daniel ut o käkade på lördagkvällen för att fira mig lite...Det var ett år sen vi var och åt spansk tapas så jag var grymt sugen på det, och det VAR jättegott!!!Trots att det är så lite på fatena och ser ut att inte var särskillt mycket mat, men gud va mätt man blir...jag tror visst att det måste vara all olja som mättar en hel del, man blir inte särskilt "bra mätt" nästan lite illamående efteråt, men ibland är det väl värt det när man har haft en mysig o lyckad kväll...Japp, jag vinade till det ordentligt. Ett helt glas drack jag!!Mumsig stekt strömming på ett pestobrödDeserten hoppade vi över och åkte hemmåt ist, för att jag skulle avsluta kvällen i köket....Det är ju det bästa jag vet:)
Med att förbereda inför söndagens kalas, då jag skulle fixa lite buffé.
Bla slängde jag ihop lite olika kryddsmörPersiljaTomat & OlivVitlökChilliLite roligare än bara vanligt smör..
En olycka händer så lätt.... :(
Ibland går det lite fort och hetsigt i köket och då får man räkna med lite svinn, strax inna kl 24...

Inga kommentarer: