14 september 2009

GLASS!!!

Nu skiter jag i det här, jag måste ha glass....
Att vara sjuk och ha ont i halsen kräver glass.
Vilken tur att jag inte är sjuk då;o) Nopp, jag känner mig JÄTTEBRA idag. Känner inte alls av halsen så som jag gjorde igår. Har bombarderat mig med dubbla doser vitaminer, mineraler & antioxidanter i två dagar och ätit massa blåbär.

Trots att halsen har kännts ok idag har jag halsat varmt te och knaprat halstabletter. Och nu i kväll efter att jag kommit hem ifrå jobbet har jag varit en duktig hemmafru,tvällmaskinen går på högvarv, torktummlaren är på G, strykt gardiner, maten ska jag straxt börja med. Det är svårt att bara VA.. Ta det lugnt kan jag ju göra någon annan dag. jag har ju vilat ifrån träningen i fyra dagar nu, OFRIVILLIGT!!!! Det är skönt att få röra på sig och göra nån nytta här hemma.

Just det, GLASS ja. Jag blev faktiskt sugen. Så nu innan kvällsmaten blev det lite av den isande härliga gegga....
Som min lilla favorit funkar den självklart till glass. Istället för att bara göra en enkel kesellaröra kan man alltid variera sig lite..150g kesella & 0,25 dl funlightmixas tillsammans med massa frysta bärtill en härlig smajti med lite färska gubbar och in i frysen i ca 45-60 min. Rör om med jämna mellanrum så den frysertill jämt.

Voliá, mumma

PROTEINGLASS!!!!

Funkar perfekt på diet.

11 kommentarer:

Annelie sa...

Oooh.. verkar riktigt gott! Det måste jag testa i veckan. Jag som lägligt nog köpt hallon/blåbär blandning idag. Kesella och funlight finns ju alltid alltid alltid hemma:)

Frida sa...

Hihi, då jag läste "nu skiter jag i det här - jag måste ha glass" igår, så var jag nära på att slänga mig på telefonen för att prata dig tillrätta

...sicken tur att jag läste vidare och att du trots sjukdom håller humöret uppe. Att vara sjuker är en prövning - du strax lämnar bakom dig!! ;-)

Kramar!

Millan sa...

Annelie:
Det är riktigt mumsigt! Gör en liten sorbeglass till kvällen kanske? ;o)
Lycka till, Millan

Frida:
Haha, va söt du är:) Jag försöker att alltid hålla humöret på topp, så gott det går och jag orkar iaf trots vissa motgångar. Det är väl motgångarna som stärker än, eller hur är det de säger??

Kram på dig!

Ebba sa...

Åh, smaskens =)

Millan sa...

Ebba:
mmmm, mummmmmms!
:D

NINA sa...

Wow! Gud vilket bra tips, tack så jättemycket! Det ska jag absolut prova :)

Millan sa...

Nina:
Denna glass är så lyxigt god att man kan unna sig den varje kväll om man så förtjänar det;)
Kram

Julia sa...

MUMS MUMS MUMS! Själv gjorde jag med Kesella, Blåbär och lite vaniljsötningsmedel - yummieee! :)

Millan sa...

Julia:
Mmmmm, det gäller att lyxa till det lilla enkla;)

Åsa sa...

Smarrigt!

Millan sa...

Åsa:
Lite mumma till kvällen kanske??
Trevlig helg,
Kram!