06 september 2009

Trött, men kan inte somna om..

Jag sitter här nu ensam i köket och kan inte somna om, hur mycket jag än försöker...kanske det som är problemet???
Jag är trött, vill ha sovmorgon, men det går inte..det är ju SÖNDAG. Söndag är sovdag!!! Men jag har alltid haft svårt att somna om när jag har varit uppe och gjort morgonkissen. Jag sitter här o smuttar på mitt kaffe som jag idag lyxar till med mjölk och inte vilken mjölk som hellst..utan sojamjölk ifrån Alpro, gott gotti gott gott!

Jag jobbade på ett bröllop igår, kom hem straxt innan 00.30 det var skönt att det inte blev så sen för min del. Klockan brukar kunna springa iväg framåt 3-4 annars. Det var en skittråkig kväll och ett oengagerat bröllop. Det brukar vara tjo o chim o glatt, men inte detta folk...
Igår var det vila ifrån all träning, det var skönt. Idag är det även vila ifrån gymmet, jag har kört mina 5 pass den här veckan. Jag ska bara ta en powerwalk nu straxt, innan frukost. Det gäller att utnyttja och passa på att ta vara på de sista fina morgonarna som vi har. Jag tänkte bara dricka upp mitt kaffe och hoppa i träningskläderna. Daniel har idag lovat att han ska åka till bageriet och köpa färskt bröd till mig!!!! Jag längtar;)

Konstigt nog så känner jag mig ganska pigg o fresh idag. Trots att det är 8 dagar sen jag fyllde på energi förråderna. Jag brukar vara mycket mer slapp, trött och seg, både i kropp o knopp. Men det är ganska ok idag.
Denna vecka har ju annars varit ganska omtumlande, jag sänkte mitt intag med ca 400 kcal och ökade på cardion ifrån 20 min/dag till 60 min/dag!!! Det borde kännas...men jag är väl inne i nåt förväntansfullt och lyckligt rus eller liknande. Jag mår bra.

Idag är det kalas igen. Min familj kommer på lunch o fika vid två tiden och vid klockan 19 har vi bokat bord på en libanesisk restaurang nere på stan för att fira Daniels födelsedag tilllsamman med några goda vänner! Det ska bli mysigt:o)

När jag var på gymmet ifredags passade jag på att knäppa lite fulbilder...

Puh, svettigt värre...äntligen klar!!!

3 kommentarer:

Sofia sa...

Det är verkligen surt när man inte kan somna om på helgen, då man faktiskt fåååår sova. Måste säga att jag är grymt imponerad av dina axlar, sjukt snygga! Ha det gott //Sofia

Jennyn sa...

Va söt du är fast du är på gymet o svettas..

Millan sa...

Sofia:
Jag vet, varför kan man inte sova när man får??? Och i veckorna liggerman som en klubbad säl under täcket på morgonen...
Tack snälla, axlarna börjar komma fram mer o mer nu. Det är jättekul att se att det går framåt;) Kram

Jennyn:
TACK snälla du *generad*...