21 september 2009

Tar på krafterna

att vara ledig...
Jag har träningsvärk i munnen efter lördagens fridag...påfyllning, hahaha:D
Jag kan inte påstå att det blev någon hetstning den här veckan heller. Mamma och jag började lördagen med en mysig frukostbuffé där det slank ner både en, två o tre frallor;o) Med både ost, skinka och köttbullar, mumms. Av någon konstig anledning åkte jag ifrån min kamera (vilket aldrig händer) o visst skulle jag kunna fota lite med min mobil, men det blev liksom inte av bara. Så jag kan inte bjuda på några bilder tyvärr... vårt syfte med lördagens dag i Sthlm var endast att umgås, mysa och bara rå om varandra. Både mamma o jag är dåliga på det i vardagen då vi båda har myckat på varsitt håll när det gäller både familj, jobb o träning.
Men i lördags fick vi massor av kvallitétstid, det var mysigt. Och som ett extra plus var ju vädret, solen sken och det var superskönt att kunna sitta ute o fika.

Självklart tog jag med mamma till mitt & Daniels favvoställe för lunch: Pong! Mamma åt sushi, jordnötsås och cocosmjölk för första gången och hon gillade det SÅKLART!!!! Kan man göra annat??;)
Vi strosade runt i gamla stan, fikade och Självklart blev det en o annan shopping kasse med oss hem... Varför springer klockan iväg så otroligt fort??? Klockan var ju 17.40 nästan innan vi han blinka och tåget hem stod på perongen...När vi kom hem till mamma stod maten på bordet...
TACOS.
Me like!!!
Lite mörkchoklad, några nötter, typ fem bitar godis, bröd, thaimat, mjölk i kaffet fick jag i mig. Jag tror det blev en ganska bra påfyllning. Det skönaste är inte att få äta SKIT på lördagen utan att slippa mäta och äta "fritt" när man går på stan och är sugen...det är det bästa!!! Jag kan tänka mig att hålla mig ifrån godis, kakor o bullar hellt på fridagarna, bara jag får äta valfri mat!

Efter kvällsmaten var jag helt slut, jag slummrade till på soffan vid 22 men vaknade till och höll mig vaken till 24 då de andra kröp i säng. Både jag o mamma var helt utslagna. Det tar på krafterna att gå upp 5.30 o köra cardio 40 minuter och springa gata upp o gata ner under en heldag. Och inte tala om att åka tåg. X2000 make me sick. Vi gick och var illamående i några timmar efter att vi kommit fram till Sthlm. Jag gillar inte x2000, föredrar hellre intercity.

Igår var jag på lillasyster Patzis fotbollsmatch. Tjejerna var jätte duktiga vann med 5-1 & Patzi gjorde 2 mål. Det var min första fotbollsmatch som jag tittade på efter att jag själv slutade spela fotboll och det är typ 100 år sen:o) Det var en härlig känsla att sitta i en brassestol i solen och titta på fotboll. Efter fotbollen åkte vi förbi Spicy Hot där de andra köpte med sig krubb och åkte hem till oss och käkade. Jag fixade iordning en god kycklingwook till mig!

Kvällen avslutades med lite mys tillsammans med Daniel i soffan, film & fotmassage!!!!!!!

Nu sitter jag på jobbet och ska nu sleva i mig min räksallad till lunch, jag är såååå hungrig idag. Skulle kunna äta upp en halv ko nu tror jag.

Jag är redo för en ny fantastiskt härlig vecka med massor av träning och inte fullt så mycket mat. Men det går ingen nöd på mig;D
Idag är det fr ben + bröst + cardio.

4 kommentarer:

Mamma Fia sa...

Instämmer helt gumman, med hur vår lördag var!!! Många nya upplevelser kan väl säga..Haha. Restaurangen Pong var en god, Hötorget var av en annan sorts "sådärja"- upplevelse.Torghandel på hög nivå!!! Håller med om att X2000 var inte mysigt alls. Men sen hade vi det... Nattis o Kram // Mamma

Millan sa...

Mamma:
Det bästa med att "uppleva" Hötorget straxt innan 17, var att få se dig skratta och sugas med in i stämningen av hysteri. Det var underhållning;o)Du fick ju med dig fina blommor hem oxå.
Älskar Dig!!!

Petra sa...

Nu blev jag jätte hungrig helt plötsligt! :-(
Undrar var det kan bero på ;-)

Millan sa...

Petra:
Tihi, trevlig helg gumman!
Kram Millan