18 januari 2009

-1,4kg!!!

Det finns potential;)
Sandra är jätte nöjd med första veckans viktnedgång. Och det ska hon absolut vara för hon har varit riktigt duktig. Och som coach är jag stolt och självklart nöjd med en bra start.

Visst vet vi det alla att det är mycket vätska som släpper i början så fort man drar år kolhydraterna. Men det är iaf en nedgång och det är det viktigaste. Nu går vi in på en ny vecka med nya krafter och nya tag. Min tanke är att hon ska sakta och fint gå ner 0,5/v. Vi ger det en vecka till, sen bör det stangera lite mer och förhoppningsvis hamnar vi på 0,5/v.
Sandras storkok av matlådor för veckans alla luncher

Kyckling med en thaiwook krydda

Full koncentration

Liten bild ifrån igår. Något suddig då det är svårt att hålla kameran helt still när jag försöker trampa samtidigt
Även Danne fastnade på bild i farten

Varför blir man så olika mätt på frukosten alla dagar?? Idag fick jag verkligen kämpa med att få i mig gröten och smoothien. Jag blev mätt med en gång. Nu måste jag smälta frukosten en stund, sen är det dag att göra mig iordning för gymmet. Det ska riktigt skoj. Jag är inne i ett lyckorus just nu vad det gäller att träna. Det gäller att ta vara på dessa stunder och få ut maximalt av dessa träningspass. Träningsvärken som jag skrev om igår i benen, är absolut inte bättre idag, snarare tvärtom. Nu har det även övergått till rumpan, mmm va skönt;)


Frukost smoothie:
  • protein 20g
  • sojamjölk 1-1,5 dl
  • björnbär, hallon, blåbär så mycket man vill

(jag har ganska mycket, då jag tycker det är gott när den blir tjock och krämig)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vad proffsigt det ser ut med alla matlådor! Jag har bestämt mig. Nu blir det storkok för min del också! :)

Sara Broms sa...

Hej gumman!! Trivs kanon på WC!! Men klart ja saknar er=) åhh en sushikväll vore ju sååå mysigt!=) hälsa Sandra att hon är jätte duktig!! kramiz!!!

Madde sa...

Hej hej :) Vad använder du för protein i din smoothie? Jag har provat olika men får bara klumpar *ähum* eller så blir det istället övervispat så det är bara luft i hela smoothien *less* Jag tänkte börja äta en liten smoothie till frukosten och lite extra protein kan inte vara fel :)

Millan sa...

Malin:
Jag kan varmt rekomendera alla att göra storkok så att hela veckans matlådor är fixade på en eftermiddag ist för att stå vid spisen varje kväll.
Att varje morgon bara kunna ta en låda ur kylen är jätte smidigt;) Hoppas du fick ordning på ditt storkok;) Millan

Sara:
Kul att ni trivs på WC. Skulle en fredagkväll passa bra som sushi kväll för er? Kram

Millan sa...

Jag anänder mig av ett vassle protein ifrån Sci-Mx. Finns i vanilj, choklad och jordgubb. Jag älskar vanil & choklad och blandar dem gärna till mellis.
Jag tycker att det proteinet löser sig väldigt lätt i vatten och blir aldrig några klumpar.
Köpte nu senast på mig ett Pure Protein ifrån samma märke som innehåller bla mjölk, ägg & sojaprotein vilket ger ett långsammare upptag, det är lite grynigare i smaken. Men det är ingen fara, man vänjer sig:o) Millan