02 januari 2009

1:a vardagen i 2009!

Då var man inne på ett nytt år igen, det var inte länge sen vi firade in 2008. Detta år har gått så otroligt fort, frågan är bara hur detta år kommer att springa iväg?

Jag kan bara sammmanfatta 2008 som ett roligt, spännande och lärorikt år på alla sätt o vis. Jag ser otroligt mycket fram emot ett ännu bättre 2009.

Min skola är slut i maj och jag ska ge mig ut i arbetslivet igen efter två år i skolbänken. Frågan är bara vart ska jag??? Vad vill jag?? Frågeteckena är många och jag känner mig ganska vilsen i frågan på det perfekta arbetet. Jag har fem månader på mig att fundera ut nåt som jag vill satsa på, jag har en idé på nåt jag vill göra, frågan är bara skulle det funka? Vi får se vad som händer.

Vår nyårsafton var jätte kul, vi var bjudna på fest hos Elin & Fredrik i deras otroligt fina lägenhet. Jätte trevligt sällskap, god mat, mycket dricka, fina raketer och en o anann tondöv i singstar. Helt enkelt en toppen kväll!

Jag vet inte riktigt vad grabbarna grus sysslar med faktiskt???
Nån form av riverdans kanske...?

När jag vaknade igår fm mådde jag jätte bra, kände inte äns av att det var ordentlig fest natten innan. Jag älskar dessa uppvaknanden, trots kanske lite för mycket alkohol så är man pigg o fresh (nja, fresh o fresh vet jag inte, men efter en dusch var det bättre iaf)

Det blev ganska mycket alkohol faktiskt, hade tänkt ta det lugnt men det är så lätt hänt att ett glas blir två, o två blir tre osv. Men dessa resorb (vätskeersättning är det bästa som uppfunnits, fyra brustabletter under kvällen och jag mår prima)

Daniel mådde desto sämre, jag fick agera den perfekta frun och bakade bröd och gjorde stor räkmacka till frukost!!! Daniel blev överlycklig, man är inte så värst sugen på en grötfrukost dagen efter, eller hur?
För första gången på jag vet inte hur länge så slappade jag en HEL dag igår! Det händer aldrig annars. Efter frukosten låg jag framför tvn och tittade på två avsnitt av Prison Break. Lite rastlös blev jag så jag hoppade i understället och i kläderna och gav mig ut på en kall o frisk powerwalk på 50 min. När jag kom hem hade Daniel och Tobbe hämtat mat. Det slutade med att vi tre låg i soffan hos Tobbe och tittade på två filmer och mumsade godis innan det var dax för oss att gå hemåt vid åtta. Det var skönt att ha en riktig slappardag, det är jag inte bortskämd med.

Idag åker julen ut i förrådet, nu är jag trött på alla gamla tomtar, alla ljuslyktor kan få stanna kvar, det är så mysigt att tända lite ljus på kvällen när det är så mörkt ute.

Jag tänkte strunta i att ta bilen till gymmet idag, utan att gå dit istället, perfekt uppvärmning, 5 km. Vissa tycker säkert att man är lite knäpp men i tisdags efter praktiken skulle jag till gymmet, åkte ner till stan med bilen och skulle parkera. Jag hade inga parkeringspengar och atomaten tog inte mitt kort, som jag såg det så fanns det tre alternativ:

1. Åka förbi en kiosk köpa nåt och ta ut pengar.
2. Åka ut ur centrum och leta upp en p-plats som är gratis och gå tillbaks till gymmet.
3. Åka hem och gå ner till gymmet.
Vad gjorde jag tror ni?

Jag såg det som vardagsmotion och självklart åkte jag hem och ställde bilen på sin plats, bytte om och knallade ner till stan. Svettig och uppvärm gick gympasset jätte bra.


Nu är det dax för lite lunch. Hej så länge!!

Inga kommentarer: