28 januari 2009

Ny FunLight!!


Alla som läser min blogg dagligen vet att jag har en förkärlek till Fun Light;)
Att dricka litervis med vatten varje dag är inte alltid så gott då kan man alltid piffa till vattenkannan med tex, hallon, jordgubbar, gurka, citronmeliss, färsk basilka, ananas osv. Men har man även druckit sig less på detta får man lägga i nästa växel, nämligen Funlight.
Till min stora glädje idag när jag var på kvantum påväg hem ifrån gymmet såg jag att det hade kommit en ny smak, jippii.
Först tränade jag bröst och axlar för att sen avsluta med 30 minuter på trampmaskinen.
Jag hade ingen bil idag och hade ingen lust att åka bussen hem då jag ändå skulle förbi affären och handla en grillad kyckling till kväll. Så jag bestämde mig självklart för att gå de 5 km hem ist.
När jag efter 20 minuter kom fram till ica var benen en aning trötta och ansiktet nästan bortfruset blev jag så glad när jag såg den nya smaken. Det behövs inte så mycket för att glädja mig och ge mig nya krafter att knalla vidare hem med en varm grilladkyckling, 500g frysta hallon och en flaska saft i ryggsäcken:o)
Självklart ska vi prova den nya smaken i våran kesella nu.....
Kesellaröra på 1,5 kg kesella, 1,5 dl saft & 20g vaniljprotein
Perfekt att ha stå färdigt i kylen

Toppas med lite blandade bär

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad söta bilder på dig till höger! :)

Det var allt ja hade på hjärtat :)

Sweet Dreams :)

Miss H sa...

ja, visst är det verkligen världens bästa mellis?!!!


Blandar exakt likadant jag me´!
Men har du oxå märkt att folk som inte tränar så mkt kollar konstigt på en när man mixar denna blandning, hehe..?!

Nu e jag jättenyfiken på hur den smakade!
Har väntat länge på en ny smak..sen cassis kom. Men wild strawberry(smultron e detb väl?) + vattenmelon låter himlans gott!
Fanns den på ICA kvantum? Vart bor du?

Kram

Anonym sa...

Vad anser du om massivt intag av sötningsmedel? Jag tycker hysterin är kraftigt överdriven om hur farligt det skulle vara då det knappt finns någon forskning som påvisar farligheten. Vad tycker du själv?

Ebba sa...

Ååh, ser jättemumsigt ut!! Hur var Fun-Lighten? Har inte hittat den än, men vill testa =) Verkar ju god!

Millan sa...

anniebunny:
;) tack! Kram

Miss H:
Jag brukar få blandade blickar och kommentarer ang alla mina olika mellanmål som jag har med mig överallt...;) Jag har faktiskt fått många skeptiska kompisar att äta kesella tillsammans med funligt. Får de bara smaka innan man säger vad det är så brukar alla gilla det.
Den var supergod i kesellan men även att dricka, jag har bara halva flaskan kvar. Jag köpte den på Ica Kvantum i Norrköping. Millan

Millan sa...

Ebba:
Den nya smaken smultron & vattenmelon var jättegod. Jag fick lite längtan efter sommaren...
Hoppas du hittare den snart i en affär nära dig! Kram

Sid:
Jag anser att socker är betydligt farligare än sötningsmedel!
Som du oxå skrev så finns det inga så vitt jag heller vet, några dödsfall eller andra följdsjukdomar av aspartam. Men socker vet man att det gör skada på kroppen.
Sen gäller det ju som med alla livsmedel att konsumera "lagom". Allt kan vara farligt/skadligt i stora mängder, även vanligt VATTEN. Millan