11 januari 2009


Varför blir man så trött av att göra ingenting?? Idag sov jag länge, fick frukosten serverad, har varit iväg och gått i affärer i nästan fem timmar. Och så är jag helt slut i kroppen...den här förkyldningen tar livet av mig, jag känner mig så matt & slö. Jag var tvungen att lägga mig på soffan ngr minuter när vi kom hem förut.

Det blev inget köp av varken soffa eller tv idag, trots att vi är i behov av båda. Det är så svårt att välja och bestämma sig. Jag är mest kräsen med val av soffa och kände att ingen var perfekt. Vi hittade en som var okej som kostade fr 14000 kr + tillval av ex kuddar nackstöd och fotpall. En fotpall som jag tyckte var bra att kompletera med kostade 3500 kr.....för att lägga fötterna på, aldrig i livet, då kan de lika gärna hänga i luften;) Plus om man ska köpa ny soffa måste man minst köpa ny matta & nytt bord. Vi får suga på den karamellen och se vad vi kommer fram till. Det tråkiga är ju oxå att det är 8 veckors leveranstid på nästan alla soffor oxå, man hinner ju tröttna på den innan den kommer hem=0)


Daniel blev som ett barn på julafton i varje butik vi var inne i och tittade på tv. Jag struntar helt och hållet vad för märke, färg, storlek, plasma, lcd, hd ready eller vad det nu finns för finesser, bara den har en analog tvbild och att det går att titta på film på den.

Men så resonerar inte Daniel, han vill ha det värsta. Vi har en 50 tum idag, så han vill absolut inte ha mindre än den. Då ser vi ju inget säger han? Han hittade en som bara var helt PERFEKT den hade ALLT, (enligt honom & killen i butiken) den kostade bara 22000 kr. Han är inte klok nånstans. 22tusen för en tvapparat. Är alla killar lika störda??? Det blev inget köp idag iaf.


Man blir hungrig av att springa i affärer, självklart blev det vårat andra kök: Spicy Hot! Me like.

Passade på att rensa upp en varmrökt lax och portionerade ut lagom storlek i påsar och frös in, bara att ta fram och tillsätta en kolhydratkälla.

Några mysiga bilder ifrån när jag var ute hos mamma i fredags. Jag passade på och tog lite bilder ifrån vår morgonpromenad.

Självklart var jag tvungen att klättra in bakom. Jag höll på att inte komma ut;)




Powerwalk i ladan

Vad blänger hon på???

4 kommentarer:

Lina Sirén sa...

Haha, vi är precis som er! Jag bryr mig inte det minsta om alla finesser, men Calle vill ha det värsta! För min del skulle vi i princip kunna va utan TV för det är så sällan vi tittar på den ändå ju ;o) Det får minsann duga med vår tjock-TV ett tag till för jag har då ingen lust att slösa mina pengar på en ny!

Hoppas ni hittar något som passar er snart! Så härligt att förnya hemmet! Jag vill också ha en ny stor härlig soffa :o)
Kram!

Millan sa...

Lina: Jag skulle kunna klara mig utan tv oxå, vi är ju nästan aldrig hemma. Vi har en i sovrummet och den skulle ju duga om det vore kris. Nackdelen med den är att vi inte har nån dvd inkopplad, så det blir inga filmkvällar. Då får man bjuda in sig till kompisarna ist.

Det är alltid kul att fixa och byta ut saker i hemmet, bara det att börjar man med nåt litet så slutar det nästan jämt med att man vill byta allt + att man gärna vill ha nya tapeter oxå, hihi=0)
Hoppas du får en toppen vecka! Kraaam

Anonym sa...

Oh! Hur länge kan man ha den varmrökta laxen i frysen?

Millan sa...

Kamilla: Jag vet faktiskt inte hur länge man kan ha laxen i frysen. För i mitt fall är risken inte så stor att den blir liggande så länge, då jag gärna äter lax så ofta jag orkar och kan:o)

Men jag tror inte att det bör vara några problem då det ibland kan bli liggandes i frysen i affären i gud vet hur länge...;)//Millan