20 januari 2009

Falukorv vs Kycklingsallad



Jag har aldrig varit särskillt förtjust i korv, och speciellt inte falukorv.

Vi slutade skolan tidigt idag så jag valde att följa med mamma hem när hon slutade jobbet. När mamma lagade middag i eftermiddags så serverades just falukorv och potatismos. Jag är inte så sugen att äta korv som har ett köttinnehåll på bara 50% och fettinnehåll på 23%, det känns inte okej för mig...

Jag valde att fixa iordning en kycklingsallad med bulgur och keso ist. Min middag var betydligt godare än resten av familjens vågar jag lova;)

Lite kvällsmys framför tvn tillsammans med familjen är aldrig fel. Vi har pratat så länge om att baka scones. Jag slängde ihop en sats medans mamma fixade lite te till oss. Det var riktigt gott med smör & ost på:o)



Nu måste jag plugga lite. Jag har en rapport jag måste läsa igenom och opponera på, till på torsdag.

Idag var det skönt med vila ifrån all träning, det behövdes för kroppen.
Imorn är jag redo för ett bröst och axelpass!!!

6 kommentarer:

k sa...

Kyckling vinner alltid över falukorv, i alla lägen. =)

M sa...

Den kyllingsalaten så nam ut..:-) Den smakte nok betydelig bedre enn resten av familliens middag, ialfall vil kroppen din takke deg for det;-)
Forresten kjekt å se at du kom med nytt innlegg nå, fulgt med her en stund og la merke til at det var ett par dager siden sist,hihi.
Du virker som en toppen jente!

Ha en finfin dag!
(sjekk gjerne ut min blogg også om du vil)

kram

Ebba sa...

Hade också tagit kycklingsallad ;P Mums!

Johanna Trulsson sa...

Hejsan!

Tänkte mest fråga om man hade kunnat få veta vilket kaloriintag per dag du låg på under dieten?

Tack för en kanonblogg!

Millan sa...

Daniel:
Kyckling it´s tha shit;)


Martine:
Salladen var riktigt god. När man inte vet vad man ska äta till kvällen funkar alltid en sallad.
Jag försöker att skriva varje kväll, men det händer ibland att jag inte hinner, har lite annat att stå i oxå...
Hoppas du får en fortsatt bra vecka. Millan

Ebba:
Bra val;) Millan

Millan sa...

Johanna:
Visst kan jag berätta vad låg på för kcal intag under dieten, de flesta tjejer väljer att inte skriva och prata om hur mycket/lite de äter. Men visst kan jag berätta det om du vill veta.

Men tänk att vi alla är olika och har olika förutsättningar. Jag säger inte att så som jag åt är det optimala för alla, absolut inte, men det funkade ganska bra för mig.

I augusti när jag började min tävlingsdiet startade jag på 1700 kcal. Jag hade legat ganska lågt under sommaren redan så min förbränning var inte den bästa, kroppen anpassar sig ju efter läget som du säkert vet.

Allteftersom veckorna gick och kilona försvann i lugnt tempo så var det bra. Men sen tar det ju alltid stopp, det gäller alla. Vid dessa "vikt-stopp" var det bara att sänka lite försiktigt hela tiden.
Jag såg ju denna tävling och diet som en träning då det var min första, jag ville prova mig fram på mitt sett.

Två veckor innan tävling låg jag så lågt som 800-900 kcal/dag. Jag vet att det är väldigt lite och det är inget jag som kostrådgivare skulle rekomendera någon annan. Men jag var tvungen, jag hade för "många" kilon kvar och det hände inte tillräckligt mycket.

Hoppas du känner dig nöjd med mitt svar. Kram Millan!