07 januari 2009

Mellanmål

Snoret rinner hela tiden och jag är nu inne på min tredje kopp te idag. Jag är ingen tefantast igentligen, dricker det mest när jag är förkyld då jag älskar kaffe och hellre föredrar det. Men när halsen är svullen och det gör ont varje gång jag sväljer så är det skönt att dricka stora värmande klunkar te.
Sofia har varit här i några timmar och vi har skrivit iordning ett träningsprogram som vi ska redovisa på vårat avstämningsmöte på fängelset imorgon. Jag blir så rastlös av att bra sitta inne en heldag, framförallt när man sitter framför datorn oxå.

Trots min förkyldning så tänkte jag ge mig ut på en promenad till köpcentrat, jag behöver nytt nässpray, halstabletter och nya näsdukar. Det är skönt att komma ut lite i den friska luften, jag tror inte att det är nån fara att röra på sig när man är förkyld. Sålänge man inte sysslar med någon kraftigt pulshöjande aktivitet. Frisk luft har ingen dött av.

Jag vet inte om mitt gympass igår påverkade min förkyldning något, jag har svårt att tro att jag skulle kunna ha mått bättre/sämre om jag hade undvikit att träna. Jag körde ett ganska lugnt ryggpass tillsammans med Erica, hon var jätteduktig!!

Nu väntar bara ett litet mellanmål innan underställ och tjocka kläder åker på, redo för en promenad på 2x25 minuter.

Hallon & Blåbärs Smoothie:

20 g vaniljvassle

1,5 dl sojamjölk (light)

massor av frysta hallon & blåbär

1/3 del hanan (till dekoration)

Mixa allt tillsammans. Ju mer bär, desto tjockare och fluffigare smoothie. Ibland har jag även i bananen, men idag hackade jag den och rörde i. Mumsigt värre!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gud var jag tjatar... =) var köper du vaniljvassle? Kram igen/ Elin

Millan sa...

Elin:
Sötnos, du för gullig. Du får tjata hur mycket du vill;)
Jag köper mitt vaniljvassle = vaniljprotein på Gymgrossisten. Ett märke som heter Sci-Mx. 2,2kg för 399kr. Jätte gott!!! Kramis

Åsa sa...

Det låter gott!

Millan sa...

Åsa:
Det ÄR gott;)