18 januari 2009

Man tar vad som finns...


När jag kom hem ifrån dagens träning och det var dax att käka insåg jag att det var bästa att "äta ur" kylen och göra plats för veckans alla matlådor.

Det bästa när fräsa ihop nåt på allt man har i kylen är när det blir så gott, som det blev idag. Jag ville aldrig att det skulle ta slut. Mumma, vad hade jag gjort om jag inte hade intresset för matlagning? Jag vill inte ens tänka tanken.


Stekt Kycklingfilé med pesto
stekt torskfilé
champinjoner
vitkål
purjo
paprika
+
ris

Eftersom allt var tillagat sedan tidigare så blandade jag bara allt i pannan och fräste på det och kryddade med min favorit krydda just nu.



Jag älskar majs, så självklart toppade jag med lite majs & KESO.

4 kommentarer:

Johanna Trulsson sa...

Vet du hur mkt kalorier det är i äggvitan när det är kokt?

Tack för en superinspirerande blogg!

Millan sa...

Johanna:
Man ska alltid väga och räkna på "råa" livsmedel, vad jag vet, och själv räknar på så ger ett ägg ger ca 15-20 kcal (beror på strl) Gå gärna in på livsmedelsverkets sida, slv.se och sök på alla livmedel du är intresserad av;) Millan

Anonym sa...

tack så mycket, gillar din blogg oxå! och tack för tipset - gjort liknande men med naturell youghurt men blir lätt isigt dock. skall prova med kesella oxå :) ha en mysig kväll! kram

Millan sa...

Detsamma. Trevlig kväll, Kram!