06 januari 2009

Äggvita på dunk!!!

Jag satt på nätet och surfade runt lite och hittade den perfekta proteinkällan till mina frukostar under diet.
Jag vet att det finns och att många använder sig av just äggvita på dunk, men jag har inte provat det tidigare, utan jag köper mängder av ägg på platta och kastar alla gulor varje gång ist. Nästa diet ska jag absolut köpa och använda mig av äggvita på dunk.


Äggvita på dunk är nu för tiden lika populärt hos bodybuilders som i storkök. Ett väldigt lätt och smidigt sätt att steka omeletter på äggvita.

Vet inte hur många gånger jag sökt efter äggvita på dunk eller hört andra personer leta efter det. Nu har jag äntligen hittat en affär som säljer det. Martin Olsson, som är lite av en grossistaffär men alla kan handla där efter de skaffat ett "cashkort". Produkten heter Egg in box och är producerad av Svenska Lantägg AB, äggen har filtreras för att därefter pastöriseras samt att de gör en mikrobiologisk provtagning av färdiga produkten. Allt för att öka säkerheten och hållbarheten på produkten. Ungefär i 3 månader håller sig en oöppnad box och 2-3 veckor när den väl är öppnad. En box är på 5kg (motsvarar 150 st äggvitor) och kostar ca 125kr.

1 kommentar:

Patrik Ehrnholm sa...

Åh, äggvita på dunk. Åker man bara dit och skaffar kortet? :)