13 januari 2009

KESO vs SNICKERS??

Imorse vaknade jag en aningen trött men såg fram emot en ny dag. Jag var grymt sugen på att träna så fort jag klev upp ur sängen. Jag kände efter och intalade mig att jag var frisk nog för att träna idag. Men efter ett par timmar i vaket tillstånd insåg jag att jag bör nog vänta en dag till. Har jag hållt mig ifrån gymmet i snart en vecka så kan jag vänta en dag till.

Men imorn då ska jag till gymmet, om jag så bara ska dit och titta på maskinerna:o)


Idag har Sofia varit här och vi har skrivit på vår LIA-rapport. Det går riktigt bra, vi har gjort hela den tråkiga delen, nu väntas bara2 dagars slut skrivning.


Igår påbörjade min syster Sandra sin diet. Hon satsar stort mot "Beach 2009".

Med min hjälp ska hon ändra sina kostvanor och börja träna. Målet med kosten är framförallt få till fler mål, att äta mer regelbundet och näringsriktigt. Konditionsträning ska läggas in i hennes vardag och tre träningspass/vecka.

Hennes mål är att gå ner några kilo i vikt, få en fastare kropp, må bättre nu och på lång sikt.

Hon vill gärna rasa i vikt, helst igår....men eftersom jag vet hur hennes vardag ser ut och hur hon har levt fram till i söndags så vet jag att hon väldigt snart skulle gå upp alla kilon, och kanske några därtill.

Mitt mål med Sandra är att få henne medveten om vardagsmotionen, komma igång med träningen och få henne att träna minst tre/vecka. När det gäller kosten vill jag få henne att vilja välja KESO framför en SNICKERS till mellanmål. Att göra storkok så att det alltid finns matlådor i kyl/frys att ta till när hon blir hungrig ist för godis/mackor/hamburgare/ingenting eller dyl.


Hon är nu inne på dag två och än så länge har det gått bra. Hon har inte haft det lätt för sig de två första dagarna. Då hon är en sockergris som älskar bullar, kakor, choklad och framförallt TÅRTA fick hon sin prövning på jobbet igår i form av delikatiobollar och vetelängder och idag bjöd chefen på tre gräddtårtor. Bra gumman att du stod emot, det är bara för stunden du har "skräpet" i munnen som det är gott ändå. :o)



Hon ringde mig förut och hade en fråga:

-Får jag dricka en esspresso ifrån jobbets kaffemaskin?

-Är det mjölkpulver i maskinen som tillsätts i kaffet och på så sätt blir till mjölkskum? Var jag tvungen att fråga.

-Jaa, svarade hon lite försiktigt.

-Nej, då bör du inte dricka det. För det är bara härdade fetter och inte än nån "riktig mjölk".

-Ok, då heller jag ut den i toan. Jag ville bara fråga innan jag drack den, då får jag ta en vanlig kaffe istället då.

-Japp.


Gullig du är som ringer och frågar,hihi:o)

Sandra bor hos oss på "Träningsläger" nu ett par dagar tills hon kommer igång och får in rutiner och kunskap. Igår stod hon på min trampmaskin och hon var shokad över att hon svettades så mycket......lilla gumman, vänta du, det är bara början;)


Igår kväll fixade jag iordning hennes matlådor för veckan.

Under diet tycker inte jag att man måste äta tonfisk, ris & broccoli varje dag. Jag vill kunna äta "vanlig mat" och varierar varje måltid för att göra det bästa jag kan under en redan tuff period. Även Sandra fick variation i sina lådor; fyra olika kryddningar på kycklingen, och jag varierade mellan ris, matvete, cous cous & bulgur. Till samtliga lådor gjorde jag en vitlökssås gjord på kesella då hon har svårt att äta nåt som är "torrt".


Hon älskade dagens låda!


Så här söt är min älskling just nu!

Han kom hem ifrån jobbet och mådde inget vidare. Vet inte om han har blivit smittad av mig??? Han hoppade ner i sängen iaf för att försöka "sova bort" de onda känningarna.... vi får väl se vad som händer;)


Om ngr timmar ska vi till svärmor på middag, ska bli mumsigt att få maten serverad.

Hej hopp, Millan!

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad spännande, hoppas det går bra för henne när hon har sån bra hjälp ifrån dig. Du får skriva lite då och då hur det går för henne. Det skulle vara kul med före och efter bilder om du får för henne :)

Millan sa...

Anna: Jag tror hon kommer lyckas nå sitt mål utan problem, jag finns bara här fär att hjälpa och stötta.
Självklart kommer jag att skriva om hennes/våra dramsteg och så ofta jag kan ska jag smygfota henne och lägga ut bilder;o) Kram