10 januari 2009

Fortfarande förkyld


Min förkyldning vill inte ge sig. Igår var den värsta dagen. Ögonen tårade sig hela tiden, bihålorna var helt igentäppta & så har jag hostat så mycket att det gör ont och svider en bit ner i bröstet varje gång jag andas in. Som om inte det skulle räcka så har jag ordentligt ont i hela kroppen oxå. Ni vet när man har feber och hela kroppen känns som om man går runt och bär på någon annans... när allt bara känns jobbig och tugnt, så känns det oxå. Nog med gnäll och tycka synd om lilla mig, jag vet att jag inte är den enda som är förkyld.
Det som är mest jobbigt är att jag hade kommit igång ordentligt med träningen innan jag blev sjuk och nu får jag börja om igen. Jag längtar efter att få komma tillbaka till gymmet mest av allt just nu.

På torsdag eftermiddag blev det som vanligt påfyllning i kylen och så åkte jag förbi Proteinfabrikken och hälsade på Helene, Johan & Ingemar. De är alltid så trevliga och tar sig tiden att prata när man kommer förbi.



Självklart hade jag med mig mellis; fruktsallad med keso och kanel

Kan man inte träna själv så får jag väl titta på när andra gör det, jag var förbi racketstadion och tittade när Patzie hade tennis träning. Efter träningen följde jag med mamma och Patzie hem där vi kunde hjälpas åt att pyssla om varandra då mamma var lika dålig som jag.

Vi lagade mat, bakade bröd, drack te och bara myste. Fram till kl 1.30 blev vi fast framför Patzies Wii, där vi blev som barn igen. Kanske var därför jag mådde sämre igår, för att vi var för aktiva i våra idrotter;)

Inga kommentarer: